Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

App

Startet av Sandra87, fredag 15. november 2019, klokken 18:41

« forrige - neste »

Sandra87

Hei. Vi har nå bestilt en e-tron 50. Hvordan får jeg tilgang til appen? Må jeg få noe innloggingsdetaljer av selger eller kan jeg registrere meg selv?

Hårek

Det er to apper (eller nettsider). Den første av interesse når bilen er i bestilling er Mitt Bilhold.
Identifisering skjer med telefonnummer, som du har gitt til selger. Passord lager du selv.
Den andre heter MyAudi, her skjer det ingenting før bilen er klar til levering.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Counterpointer

Slik jeg forstår situasjonen med Audi appen er det hverfall mange på Facebook gruppen som sliter med at den ikke starter slik at de ikke får forvarmet. Det var til og med en som la ut bilde av saueskinnet han hadde i førersetet.....

Wibla

Nesten Leaf-tilstander da  :laugh:
2018 Tesla Model S 75D

Machina

Problemer med appen er det nok bare et fåtall som opplever og de er aktive på diverse forum/Facebook. De fleste som har E-tron opplever stort sett lite problemer.

1000kwh

Sitat fra: Machina på lørdag 16. november 2019, klokken 14:04
Problemer med appen er det nok bare et fåtall som opplever og de er aktive på diverse forum/Facebook. De fleste som har E-tron opplever stort sett lite problemer.
Ironi?:p

Crown

Sitat fra: Machina på lørdag 16. november 2019, klokken 14:04
Problemer med appen er det nok bare et fåtall som opplever og de er aktive på diverse forum/Facebook. De fleste som har E-tron opplever stort sett lite problemer.

Nuvel. Håper det var ironi :) Appen er ustabil, det er ikke noe innbilning eller noe som trenger å skyves under teppet. Det står jo på Audi connect-sidene også at de har problemer. Det er faktisk viktig å klage nok slik at de høyere opp i systemet tar tak i det og skjønner at det er for dårlig, ingen er tjent med å late som det er som det skal være.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

daktari

Sitat fra: Machina på lørdag 16. november 2019, klokken 14:04
Problemer med appen er det nok bare et fåtall som opplever og de er aktive på diverse forum/Facebook. De fleste som har E-tron opplever stort sett lite problemer.
Dette vet du ingenting om. Det rapporteres fra utlandet også. Hvis man aldri bruker appen har man heller ikke problemer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Machina

Ikke ironi. Nå kjenner jeg ikke tallet på leverte E-tron på verdensbasis, men vi kan nok trygt si det er over 10000. Bare i Norge vil jeg tippe det er over 2000 leverte. Av disse er det ikke svært mange som rapporterer om konstant ustabil app. Jada, vi er alle klar over problemene Audi har hatt og det har de selv også sagt noe om, men det er langt fra å ha midlertidige problemer til problemer som er vedvarende og som i følge Facebook og diverse forum strekker seg fra å ikke ha fungert 1 gang til å aldri fungere. Jeg har hatt Audi appen i 4 år og opplever sjeldent problemer, startet med ICE, så hybrid og de siste 6 mnd 55. De siste 6 mnd (sett bort fra problemene Audi hadde med serverne sine) så har appen feilet 3 ganger. Det som ikke er bra er forsinkelsene denne appen har og de er store. Hvis man da begynner å frenetisk trykke så går det galt

Electric cars in Norway

#9
Machina: Over 5000 e-tron leverte i Norge sa en Audi selger til meg tidl i uken men dette er vel tall man enkelt finner på elbil nybil registrering hos Vegvesen og den viser jo 249 sist mnd👍

https://elbilstatistikk.no/

1000kwh

Sitat fra: Machina på lørdag 16. november 2019, klokken 19:07
Ikke ironi. Nå kjenner jeg ikke tallet på leverte E-tron på verdensbasis, men vi kan nok trygt si det er over 10000. Bare i Norge vil jeg tippe det er over 2000 leverte. Av disse er det ikke svært mange som rapporterer om konstant ustabil app. Jada, vi er alle klar over problemene Audi har hatt og det har de selv også sagt noe om, men det er langt fra å ha midlertidige problemer til problemer som er vedvarende og som i følge Facebook og diverse forum strekker seg fra å ikke ha fungert 1 gang til å aldri fungere. Jeg har hatt Audi appen i 4 år og opplever sjeldent problemer, startet med ICE, så hybrid og de siste 6 mnd 55. De siste 6 mnd (sett bort fra problemene Audi hadde med serverne sine) så har appen feilet 3 ganger. Det som ikke er bra er forsinkelsene denne appen har og de er store. Hvis man da begynner å frenetisk trykke så går det galt
VAG sine appløsning er dritt. Jeez

Ikke premium, og ikke «tysk kvalitet» som det skulle være

daktari

Ustabilitet er ikke bare nedetid (totalt fravær av alle funksjoner) men også treghet og korte feil, type last inn på nytt og så funker det omfattes.

Livet mitt er for kort til å stirre på appen mens den oppdaterer, feiler, og jeg må prøve på nytt. Så og si alt på internett er raskere enn myAudi Connect. En bedrift hadde ikke overlevd hvis nettbutikkene var like ustabil, tenk også en bank eller reiseselskap?  Det er for dårlig i 2019.

De fleste gidder ikke klage åpent på FB eller skrive her er min hypotese, men problemene angår alle.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på lørdag 16. november 2019, klokken 23:54
De fleste gidder ikke klage åpent på FB eller skrive her er min hypotese, men problemene angår alle.
Det høres meget sannsynlig ut. Men det vil nok en del ikke innrømme.

Opel sin app (som jeg hadde i to år) var temmelig stabil, men var generelt såpass treg i respons at jeg faktisk valgte å heller bruke nøkkel til forvarming av den bilen. Så selv et fungerende konsept kan være for dårlig.

Pippus

Sitat fra: Machina på lørdag 16. november 2019, klokken 19:07
Ikke ironi. Nå kjenner jeg ikke tallet på leverte E-tron på verdensbasis, men vi kan nok trygt si det er over 10000. Bare i Norge vil jeg tippe det er over 2000 leverte. Av disse er det ikke svært mange som rapporterer om konstant ustabil app.
Jeg tror i motsetning til deg at problemene potensielt sett gjelder stort sett alle. Potensielt sett fordi det er en rekke kjøpere som rett og slett ikke benytter seg av denne muligheten og da heller ikke oppdager den sviktende funksjonaliteten. Andre bryr seg ikke. Når feilens karakter ligger i kommunikasjonen mlm app-server-bil-server-app, så er det en uunngåelig konklusjon at dette også handler om selve kommunikasjonsstrukturen og programkodingen, og da...da gjelder det stort sett alle enten de er oppmerksom på det eller ikke

diadree

Jeg har hørt at problemene i hovedsak rammer de med Android operativsystem og spesielt Samsung telefoner.
Taycan Turbo S - Bestilt
Audi GT Sportback - Bestilt
Forhåndsbestilt - Vision EQS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA