Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"lugger" i wattpedalen

Startet av afriu05, fredag 15. november 2019, klokken 17:31

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: kristtorp på tirsdag 19. november 2019, klokken 11:09
Har også opplevd "lugging" i wattpedalen de siste 2-3 ukene. Har en Model 3 LR som ble utlevert i slutten av mars. Ingenting skjer med selve kjøreegenskapene, men er litt ubehagelig å ikke vite hva det er.

Burde kanskje kontakte Tesla.
Du bør selvfølgelig registrere dette i Appen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kenneth Frantzen

Er ikkje lugginga i wattpedalen berre antispinnen da?

kristtorp

Sitat fra: Kenneth Frantzen på tirsdag 19. november 2019, klokken 20:16
Er ikkje lugginga i wattpedalen berre antispinnen da?

Ingenting på skjermen som tilsier at antispinn kicker inn når det lugger hos meg. Hvis det er antispinn som slår inn, så er det rart siden når det har skjedd, så har det ikke vært glatt.

Kenneth Frantzen

På min har det berre skjedd på veg opp ein veldig bratt grusbakke der det alltid blinka i lampa på den førre bilen min, eller på is og snø. Kan sjølvsagt vera at me snakkar om to forskjellige ting.

Handyman

Sitat fra: kristtorp på onsdag 20. november 2019, klokken 10:26
Sitat fra: Kenneth Frantzen på tirsdag 19. november 2019, klokken 20:16
Er ikkje lugginga i wattpedalen berre antispinnen da?

Ingenting på skjermen som tilsier at antispinn kicker inn når det lugger hos meg. Hvis det er antispinn som slår inn, så er det rart siden når det har skjedd, så har det ikke vært glatt.
Hvis lugginga er ved hardt gasspådrag kan det være anitspinn/traction da vinterdekkene er myke og ikke har nok feste til fult pådrag uten å spinne.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

afriu05

På min er det litt svårt å forklare er mer når jeg kjører i konstant fart på vanlig vei, er som det "rykker" til noen mm i pedalen, men har merket at det generellt er litt mer bevegelse i pedalen med vinterdekken, er det noen mulighet at vibrasjoner etc, forplanter seg lettere i vinterdekken?
TM3 LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA