Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model X som firmabil eller privat?

Startet av Jarv!s, fredag 15. november 2019, klokken 10:39

« forrige - neste »

Jarv!s

Hei.
Det kommer stadig nye regler, og for en som ALDRI har hatt firmabil (som kan brukes privat) er det nå min tur til å kanskje få meg en firmabil! Jeg har lest meg opp og ned, og det er visst ikke lønnsomt med ELBIL via firma står det?

Jeg kjører i dag en TM3, som jeg er godt fornøyd med, men siden firmaet jeg jobber i har sagt seg villig til å gi meg firmabil har jeg noen spørsmål! Jeg tenker jo selv at jeg vil ha TMX da jeg ikke vil over på fossilt igjen..

Men det kommer jo en kostnadsregning.. Jeg vil ikke føle at jeg "skatter" meg ihjel på å ha en firmabil... Altså at jeg strengt tatt ville tjent på å tatt opp lån og betalt pr mnd vs skatt.

Noen som har TMX som firmabil, evt hvordan gjør du det hvis du har TMX privat, men bruk i firmaet? Får du ekstra betalt osv? Se bort ifra km godtgjørelse..

Til den som lurer, jeg ønsker Model X Long Range 7 seter. Ca pris 950.000,-
Ser at et lån vil koste meg ca 9500,- i mnd og tipper min forsikring vil ligge på rundt 1000,- i mnd. Totalt 10.500,- pr mnd hvis jeg hadde gjort alt privat.



Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA