Skrevet av Emne: Garasje med lading  (Lest 438 ganger)

SolOle

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Solcellepanel
Garasje med lading
« på: fredag 15. november 2019, klokken 10:37 »
Så med god hjelp av en tråd her inne så har jeg en bil på vei mot meg nå. Takk for utrolig god hjelp! Nå har jeg sett på løsninger for å kunne høste inn litt energi til denne bilen.  Det jeg har sett nærmere på nå er https://solcellepaneler.com/2019/11/carport-med-solcellepanel/

Jeg syntes dette er helt genialt men jeg lurer litt på erfaringene rundt dette. Jeg har aldri hatt elbil. Hvordan er det med elbil, er det greit med carport kontra en garasje? Jeg har grei call på dette med solcellepaneler men ikke så god call på dette med elbiler. Noen som har noen negative erfaringer med slike carports? Jeg må uansett bygge en garasje eller carport, er så lei av å ha bilen stående ute.

Ser det er flere som selger disse som pakker inkludert montering, jeg tenker få få en snekker og elektriker til å sette opp en litt rimeligere variant. Noen som har gjort noe lignende?

Jeg bor såpass til at jeg helt sikkert kan kompensere med soleenergi til alle mine km i året og litt til.

« Siste redigering: mandag 18. november 2019, klokken 11:18 av SolOle »

sjokomelk

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Garasje med lading
« Svar #1 på: fredag 15. november 2019, klokken 12:42 »
Dette er vel dårlig maskert reklame for egen nettside?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

SolOle

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Solcellepanel
Sv: Garasje med lading
« Svar #2 på: fredag 15. november 2019, klokken 12:51 »
Det var ikke det altså men for å fjerne alt tvil så fjernet jeg linken nå. Jeg skriver gjerne om det som opptar meg og spesielt når det kommer til solcellepaneler.

Så back til topic, noen med erfaringer?