Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ø.K. Vakuumpumpe for bremsekraftforsterker - Smart Fortwo 2012 Coupe

Startet av Vidar_S, fredag 15. november 2019, klokken 09:39

« forrige - neste »

Vidar_S

Finnes det noen der ute som tilfeldigvis har en vakuumpumpe til Smart fortwo coupe (2012, electric) liggende? Pumpen på Smart'en vår begynner å synge på siste verset.

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Vidar_S

Sitat fra: Caspar på fredag 15. november 2019, klokken 23:08
Tipper du kan bruke fra Think, sikkert lettere å få tak i

Om det stemmer merker jeg at jeg angrer på at jeg kvittet meg med tre defekte Think'er her i fjor.. ;)

Sitat fra: Elmo på lørdag 16. november 2019, klokken 21:03
Eller PSA classic ?

Takker for tips. Skal sjekke med de som skal ha peiling på sånt (verkstedet) om pumper fra andre modeller kan brukes.

elektrolux

He he.

Spent på det svaret. Og gjerne forklaringen på hvorfor vakuum fra en Smart pumpe er unik.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Vidar_S

Etter noen eposter rundtomkring fikk jeg respons fra et bilopphuggeri om en Smart de hadde fått inn og til all lykke viste det seg at vakuumpumpen på den var ok, så da får vi originaldel og utsetter antakelig kritiske spørsmål til mekanikeren frem til neste gang noe skulle skje ;)

elektrolux

Bra for deg.

Trenger speedometer fra  en slik bil. Kunne du tipset om hvor den står.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Vidar_S

Sitat fra: elektrolux på mandag 25. november 2019, klokken 07:33
Bra for deg.

Trenger speedometer fra  en slik bil. Kunne du tipset om hvor den står.

Yes! Saggrenda Bilopphuggeri (Kongsberg). http://www.bruktdeler.com/  Ingen vakker nettside, men hyggelige folk :)
De demonterte den på torsdag/fredag forrige uke, så regner med de har det aller meste inne fremdeles.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA