Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som har fått mer Power ennå?

Startet av Tiger123, torsdag 14. november 2019, klokken 22:14

« forrige - neste »

TeslaK

Sitat fra: Sense på fredag 15. november 2019, klokken 19:25
Kanskje de vil ha litt å gå på til en ny oppdatering senere, f.eks.
en 50 hk julegave....

Det hadde vært no.. Hvis de hadde rullet den ut 24.12. 😀
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Sense

Tesla ingeniørene vet nok nøyaktig hva motorene tåler av maks ytelse når de utvikler dem. Likevel velger Tesla å justere kraften ned ved levering, så de heller kan komme med en hyggelig oppdatering senere.
Sånn har de jo gjort tidligere også, så det er ikke tilfeldig.

Praksisen er ganske ulik andre produsenter. Og de må nødvendigvis ha gjort en vurdering på hva de tjener mest på.
Å få flere kunder som velger Tesla fordi kraften er overlegne konkurrentenes, eller få flere kunder som blir fornøyd med oppdateringene, når kraften fylles på etter kjøp.

Hmm, tror jeg ville valgt det første alternativet, om jeg var strategisjef i Tesla, og heller fylt på med andre gadgets i oppdateringene.

DePe

Sitat fra: Sense på lørdag 16. november 2019, klokken 14:54
Tesla ingeniørene vet nok nøyaktig hva motorene tåler av maks ytelse når de utvikler dem. Likevel velger Tesla å justere kraften ned ved levering, så de heller kan komme med en hyggelig oppdatering senere.
Sånn har de jo gjort tidligere også, så det er ikke tilfeldig.

Praksisen er ganske ulik andre produsenter. Og de må nødvendigvis ha gjort en vurdering på hva de tjener mest på.
Å få flere kunder som velger Tesla fordi kraften er overlegne konkurrentenes, eller få flere kunder som blir fornøyd med oppdateringene, når kraften fylles på etter kjøp.

Hmm, tror jeg ville valgt det første alternativet, om jeg var strategisjef i Tesla, og heller fylt på med andre gadgets i oppdateringene.

Alle andre bil produsenter struper motorene sine oga utslippskrav. Du kan betale mellom 5000 pg 20000 for å øke effekten. Men da må du i tillegg betale en del til staten også..

Tesla lar deg få mer så fort de hvet at det er trygt

Klykken

Du må ikke betale til staten for effektøkning. Utslippsøkning, derimot.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA