Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som har fått mer Power ennå?

Startet av Tiger123, torsdag 14. november 2019, klokken 22:14

« forrige - neste »

Tiger123


De 50 ekstra Musk lovet, noen som vet når de kommer?

fonberg

Sitat fra: Tiger123 på torsdag 14. november 2019, klokken 22:14

De 50 ekstra Musk lovet, noen som vet når de kommer?

Hvor har du 50 ekstra fra? Trodde det var snakk om 3 eller 5% ekstra, avhengig av bilmodell.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman


Tiger123

#3
Det er vel 3 og 5% som nok er riktig, men har lest 50 HK også, husker ikke hvor. Men det hørtes bedre ut, var mest clickbait:)


Men du vet ikke om noen har fått det ennå? Og effekten eller nr på nedlastningen?

Kun Raven og TM3 sier du, står det noe sted? Musk offentliggjorde vel dette ifbm testing av Model S i Tyskland, eller var det Top Gear.

Seigmann

Jeg har Model S og Raven. Stod 3% Power increase på release notes. Kan ikke si jeg merker noen forskjell..

Newbee

I følge release note har jeg fått effektøkning, men med vinterdekk på er det helt dødfødt å forsøke å teste dette. Manglet vel ikke så mye effekt fra før heller  :laugh:
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Sense

#6
Jeg fikk også 3% økning, ifølge Release notes. Det burde tilsi 16,86 HK økning på min 100d Raven long range. Det er omtrent umulig å få testet dette på vinterdekk på vått og glatt underlag uten dyno. 
Tviler på om jeg ville merket forskjell med sommerdekk også.

Min første bil (VW Golf) hadde 75 HK. Der ville jeg naturligvis merket de nesten 17 ekstra hoppene i panseret, men om den hadde økt med 3% til 77,25 HK, ville jeg neppe merket forskjell der heller.

I utgangspunktet synes jeg det er vilt nok, og er fornøyd med at 100d long range ville gitt de gamle Performance-utgavene grisebank på en bane, for deretter å kunne kjøre opp til hytta og hjem igjen (tilsammen 500 km), uten å lade.

TeslaK

Sitat fra: Sense på fredag 15. november 2019, klokken 08:33
Jeg fikk også 3% økning, ifølge Release notes. Det burde tilsi 16,86 HK økning på min 100d Raven long range. Det er omtrent umulig å få testet dette på vinterdekk på vått og glatt underlag uten dyno. 
Tviler på om jeg ville merket forskjell med sommerdekk også.

Min første bil (VW Golf) hadde 75 HK. Der ville jeg naturligvis merket de nesten 17 ekstra hoppene i panseret, men om den hadde økt med 3% til 77,25 HK, ville jeg neppe merket forskjell der heller.

I utgangspunktet synes jeg det er vilt nok, og er fornøyd med at 100d long range ville gitt de gamle Performance-utgavene grisebank på en bane, for deretter å kunne kjøre opp til hytta og hjem igjen (tilsammen 500 km), uten å lade.

Stod det 3% i release notes? Hvilken versjon var det?
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

geear

En med Model 3 Performance mente det var sinnsykt godt merkbar endring, ordene "en helt annen bil" ble brukt..

heiho

Sitat fra: gr på fredag 15. november 2019, klokken 12:47
En med Model 3 Performance mente det var sinnsykt godt merkbar endring, ordene "en helt annen bil" ble brukt..

Kalles placebo. :)

Amoss

Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: gr på fredag 15. november 2019, klokken 12:47
En med Model 3 Performance mente det var sinnsykt godt merkbar endring, ordene "en helt annen bil" ble brukt..
Vet ikke hvem det var du så, men Model 3 preformance er blitt vesentlig vassere, det er vi mange som har merket.

Jeg merket overhode ikke forrige 5% power boost i sommer. Men nå er det noe helt annet, selv på vinterdekk og dårlig føre. Powerprofilen er mye mer aggressiv. Dette er garantert ikke placebo. Hadde ikke store forventninger til denne, men ble overrasket over hvor merkbar den var.
Det er en helt annen sak på konas LR, der er det også merkbart, men i en helt annen grad.

Har selv beskrevet det som å få «ludicrous»

Sense

Sitat fra: TeslaK på fredag 15. november 2019, klokken 12:34
Sitat fra: Sense på fredag 15. november 2019, klokken 08:33
Jeg fikk også 3% økning, ifølge Release notes. Det burde tilsi 16,86 HK økning på min 100d Raven long range. Det er omtrent umulig å få testet dette på vinterdekk på vått og glatt underlag uten dyno. 
Tviler på om jeg ville merket forskjell med sommerdekk også.

Min første bil (VW Golf) hadde 75 HK. Der ville jeg naturligvis merket de nesten 17 ekstra hoppene i panseret, men om den hadde økt med 3% til 77,25 HK, ville jeg neppe merket forskjell der heller.

I utgangspunktet synes jeg det er vilt nok, og er fornøyd med at 100d long range ville gitt de gamle Performance-utgavene grisebank på en bane, for deretter å kunne kjøre opp til hytta og hjem igjen (tilsammen 500 km), uten å lade.

Stod det 3% i release notes? Hvilken versjon var det?

Sitat fra versjon 10.1 (2019.36.2.1 ea322ad) :
Your car`s performance has been increased by approximately 3%, improving acceleration and performance.

TeslaK

Sitat fra: Sense på fredag 15. november 2019, klokken 18:33
Sitat fra: TeslaK på fredag 15. november 2019, klokken 12:34
Sitat fra: Sense på fredag 15. november 2019, klokken 08:33
Jeg fikk også 3% økning, ifølge Release notes. Det burde tilsi 16,86 HK økning på min 100d Raven long range. Det er omtrent umulig å få testet dette på vinterdekk på vått og glatt underlag uten dyno. 
Tviler på om jeg ville merket forskjell med sommerdekk også.

Min første bil (VW Golf) hadde 75 HK. Der ville jeg naturligvis merket de nesten 17 ekstra hoppene i panseret, men om den hadde økt med 3% til 77,25 HK, ville jeg neppe merket forskjell der heller.

I utgangspunktet synes jeg det er vilt nok, og er fornøyd med at 100d long range ville gitt de gamle Performance-utgavene grisebank på en bane, for deretter å kunne kjøre opp til hytta og hjem igjen (tilsammen 500 km), uten å lade.

Stod det 3% i release notes? Hvilken versjon var det?

Sitat fra versjon 10.1 (2019.36.2.1 ea322ad) :
Your car`s performance has been increased by approximately 3%, improving acceleration and performance.

Takk. Ingen % angivelse på Performance.. hadde et håp om 50hp, men det spørs om det var en liten forsnakkelse fra Elon
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Sense

Kanskje de vil ha litt å gå på til en ny oppdatering senere, f.eks.
en 50 hk julegave....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA