Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hentet ny LR idag, ingen frunk matter lenger?

Startet av castortroy, torsdag 14. november 2019, klokken 19:13

« forrige - neste »

castortroy

Hentet en LR idag som var stort sett bra. Ingen lakkskader eller panel gaps, men la merke til at baklyktene og frontlyktene samt tåkelysene har kondens. Det er også noe løst listverk på 2 av dørene, og begge skiltene er montert noen millimeter skjevt. Da er det vel bare å ta bilder og sende inn til service appen?

Hadde også forventet en frunk matte i stoff, men det fikk jeg beskjed om at de hadde sluttet å levere for 2 måneder siden.

Slarre40

Ingen matte i frunken her eller ved henting i går. Men jeg tar en tur på IKEA og kjøper et par dørmatter til kr 5 pr stk og klipper til :-)Mest for å ha noe som suger til seg smuss som måtte falle av det jeg putter under panseret :-)

Trondheim

Vesel

#2
Pussig sted å spare inn noen kroner. Holdt på å falle av stolen i sommer da jeg hørte at SR kom uten matter i det hele tatt. Gjorde at det ble lettere for meg å få solgt mine originale, men jeg angrer i grunn på at jeg solgte dem så billig, for 3D Maxpider sine er noe overprisa skrot som ser ut som de har vært trampa på i 20 år etter bare noen måneder. Må jevnlig smøre dem inn med bumper gel/plastfornyer for at de skal se ok ut igjen, men de blir veldig glatte, og det går med mye av dette middelet.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Vesel

Sitat fra: Slarre40 på torsdag 14. november 2019, klokken 21:34
Men jeg tar en tur på IKEA og kjøper et par dørmatter til kr 5 pr stk og klipper til :-)
Dude.... lmao 😌
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

jkirkebo

Sitat fra: Vesel på torsdag 14. november 2019, klokken 21:42
Pussig sted å spare inn noen kroner. Holdt på å falle av stolen i sommer da jeg hørte at SR kom uten matter i det hele tatt. Gjorde at det ble lettere for meg å få solgt mine originale, men jeg angrer i grunn på at jeg solgte dem så billig, for 3D Maxpider sine er noe overprisa skrot som ser ut som de har vært trampa på i 20 år etter bare noen måneder. Må jevnlig smøre dem inn med bumper gel/plastfornyer for at de skal se ok ut igjen, men de blir veldig glatte, og det går med mye av dette middelet.

Vi fikk SR+ uten matter i det hele tatt. Superfornøyd med det, da slipper jeg et lass med stoffmatter som ligger i boden i 8-10 år og bare samler støv. Bestilte gummimatter fra Tesla Shop og fikk de før vi fikk bilen ;) Som tidligere er jeg kjempefornøyd med Tesla sine gummimatter. De hadde dog ikke til trunk-brønnen, så den ble bestilt fra Bilkomponenter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Anders9

Jeg fikk med matte i frunken, måtte spør om den da den ikke var montert i, men de gikk gladelig å fant en ny til meg

chargedup

Siden det blir diskutert andre matter generelt her i tråden. Jeg er veldig fornøyd med dette settet, som dekker alle hulrom i bilen (grått har det heller ikke blitt, ref 3dspider):
https://www.ebay.com/itm/ToughPRO-Black-Rubber-2017-2019-Tesla-Model-3-Full-Set-Front-Mat-And-Trunk-Mat/263568475452?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Dette ble kjøpt før Tesla hadde noe annet enn lader i nettbutikken. Idag hadde jeg nok kjøpt gummimattesettet og trunk gummimatte fra Tesla.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Mondeo

Fikk bil i september og jeg har matte i frunk, så jeg var vel blandt de siste isåfall.
Fikk ikke med ladekabel til telefonen da, det måtte jeg bestille (men en kompis som fikk bil i Juli fikk dette med)

Så virker som de tar bort litt å litt på hver leveranse.

ryback


Vesel

Sitat fra: ryback på lørdag 16. november 2019, klokken 03:04
Jeg kjøpte disse gummimattene og synes de fungerer utmerket. Tok vel ca en uke før jeg fikk dem levert.
https://www.aliexpress.com/item/4000010263315.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.78964c4d6p18kr
Kjøpte også et plasttrau som passer i brønnen bak.
https://www.aliexpress.com/item/4000017207507.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.78964c4d6p18kr
Ser ut til å være WeatherTechs matter, bare uten brandinga. Sikkert et godt kjøp. 🙂
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA