Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HW3?

Startet av TøddiVedder, torsdag 14. november 2019, klokken 16:23

« forrige - neste »

TøddiVedder

I denne videoen: https://youtu.be/OFqW7_ghx8k
Det påstås at i oppdatering 2019.36.2.1, at hvis man får "driving visualization improvement" oppdatert i din bil, så har man HW3. Stemmer dette?
Jeg har FSD, men aner ikke om jeg har HW3. Fikk "driving visualization improvement" i oppdateringen.
Noen med FSD som ikke fikk denne?

skysurfer

Min viser kjegler hvis det var det du tenkte på...
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

TøddiVedder

Ja. Har ikke kjørt forbi noen kjegler enda, så ikke sett dem enda.

skysurfer

Den viser også rektangulære utplasserte «skilt» med gule og røde striper som kjegler på skjermen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Mondeo

Da har du HW3.
Det står ingenting i changelog om kjegler for de som har eldre HW.

Skvulp

Jeg hentet ut min bil i slutten av mars, har Fsd kan ikke se for meg at Tesla ringer meg for å avtale bytte av hardware!?
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

IbizaMan

Ja, så var altså katta ute av sekken!

Mange har tidligere hevdet at HW3 bare var vesentlig for de som hadde bestilt FSD selv om et fåtall hevdet at det mest sannsynlig ikke var tilfelle (alt som har med AP funksjonen å gjøre styres av enten HW2.5 eller HW3, i tillegg vil dette inkludere alle funksjoner som bruker data fra kameraene, AP, Sentry, Alarm, vindusviskere, etc.).

Jeg mistenker at de som fikk levert sin TM3 før juli/juni en gang sitter med HW2.5 i bilen og har man da ikke betalt for FSD så tror jeg man vil gå glipp av mange oppdaterte funksjoner framover. Skal man tolke hva Tesla sier rundt videreutvikling av AP så vil alt fokus framover være rettet mot FSD chip'en, altså HW3.

Da blir det spennende å se om dagens AP funksjonalitet for biler med HW2.5 i det hele tatt vil bli videreutviklet eller om vi nå er kommet til endestasjonen for disse bilene hva gjelder funksjoner som benytter seg av AI......


IbizaMan

Dette er hva jeg ser med SW 2019.36.2.1 og HW3:


Du kan ikke vise dette vedlegget.





Simkin

#8
Sitat fra: IbizaMan på torsdag 14. november 2019, klokken 18:13
Ja, så var altså katta ute av sekken!

Mange har tidligere hevdet at HW3 bare var vesentlig for de som hadde bestilt FSD selv om et fåtall hevdet at det mest sannsynlig ikke var tilfelle (alt som har med AP funksjonen å gjøre styres av enten HW2.5 eller HW3, i tillegg vil dette inkludere alle funksjoner som bruker data fra kameraene, AP, Sentry, Alarm, vindusviskere, etc.).

Jeg mistenker at de som fikk levert sin TM3 før juli/juni en gang sitter med HW2.5 i bilen og har man da ikke betalt for FSD så tror jeg man vil gå glipp av mange oppdaterte funksjoner framover. Skal man tolke hva Tesla sier rundt videreutvikling av AP så vil alt fokus framover være rettet mot FSD chip'en, altså HW3.

Da blir det spennende å se om dagens AP funksjonalitet for biler med HW2.5 i det hele tatt vil bli videreutviklet eller om vi nå er kommet til endestasjonen for disse bilene hva gjelder funksjoner som benytter seg av AI......

Ikke bestilt FSD, men fikk bil i slutten av september og har HW3. Blir nok som du sier, at de med HW 2.5 vil gå glipp av oppdateringer og forbedringer på AP fremover.

Musk sa forresten at alle biler prod etter april skulle ha HW3, men dette har vist seg å ikke stemme.
2021 Tesla Model 3 Performance Midnight Silver Metallic
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White (Solgt)

TøddiVedder

De som har bestilt iten FSD, har vel fått det de ville ha. Altså ACC med lane keep. Dette funker jo greit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA