Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona 2020 fra 309 900?

Startet av ExitFosil, torsdag 14. november 2019, klokken 16:22

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: HelEl på mandag 27. januar 2020, klokken 08:50
Hvorfor mener du at de lyver/ikke har peiling? Mener du at det er umulig at det bare er dekk som er forskjellen?

Det kommer klart frem fra de tidligere innleggene jeg har skrevet her. Men for dagens ønskereprise:
1. I første artikkel hevdes det at "Denne oppgraderingen kan imidlertid ikke gjøres på biler som allerede er på veien".
2. I den andre artikkelen hevdes det at den eneste endringen (som de kjenner til) er bytte av dekk.
3. Alle bør forhåpentligvis forstå at bytte av dekk er noe man kan gjøre på "biler som allerede er på veien".

Ergo er altså ikke uttalelse 2 kompatibel med uttalelse 1. Ergo må en av uttalelsene være enten løgn eller basert på mangelfull informasjon.

... og for å svare på spørsmålet: Joda, kan være fullt mulig at det kun er dekkene som er forskjellige, men da stemmer ikke uttalelse 1. Kan også godt være noe annet i tillegg - som da ikke kan ettermonteres på "biler som allerede er på veien". Men da stemmer ikke uttalelse 2 - hvor de dog har tatt med ett forbehold, noe som ikke var med i uttalelse 1.
Model S 85D

ID4

Sitat fra: Amoss på mandag 27. januar 2020, klokken 09:53
Sitat fra: HelEl på mandag 27. januar 2020, klokken 08:50
Hvorfor mener du at de lyver/ikke har peiling? Mener du at det er umulig at det bare er dekk som er forskjellen?

Det kommer klart frem fra de tidligere innleggene jeg har skrevet her. Men for dagens ønskereprise:
1. I første artikkel hevdes det at "Denne oppgraderingen kan imidlertid ikke gjøres på biler som allerede er på veien".
2. I den andre artikkelen hevdes det at den eneste endringen (som de kjenner til) er bytte av dekk.
3. Alle bør forhåpentligvis forstå at bytte av dekk er noe man kan gjøre på "biler som allerede er på veien".

Ergo er altså ikke uttalelse 2 kompatibel med uttalelse 1. Ergo må en av uttalelsene være enten løgn eller basert på mangelfull informasjon.

... og for å svare på spørsmålet: Joda, kan være fullt mulig at det kun er dekkene som er forskjellige, men da stemmer ikke uttalelse 1. Kan også godt være noe annet i tillegg - som da ikke kan ettermonteres på "biler som allerede er på veien". Men da stemmer ikke uttalelse 2 - hvor de dog har tatt med ett forbehold, noe som ikke var med i uttalelse 1.

Hei. Ser den. Beklager. Overså det innlegget. Noe er i det minste upresist. Kan også være journalistene.

Amoss

Sitat fra: HelEl på mandag 27. januar 2020, klokken 10:33
Kan også være journalistene.

Sant nok, men bygget det på direkte sitater fra Hyundai, så da *bør* det ikke være det...
Model S 85D

andy99

#63
Riktignok 1 april, men de nye prisene på KONA er faktisk for drøye til å være aprilsnarr.
Fra prisen er nå 354.900 kr. Med soltak/skinn/metallic er det nå 426800kr (pluss evt 3 fas 5000kr).

Her er forresten også aprilsnarren til Hyundai også,
https://www.hyundai.no/magasinet/nytt-kona-electric-design/

For gøy, jeg betalte 349800 kr for teknikk/soltak/skinn/metallic i okt 2018. Opp 77000 kr der!!
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

batterimannen

Prisøkning på 45 000 er ganske mye. Glad jeg allerede har en.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

bno

#66
Tror Hyundai bør ta seg en realitetsorientering. Prisene vil falle heller enn å øke going forward. Å ta en frekk en som dette vil straffe seg.

"– Vi frykter det kan bli enda verre hvis ikke staten stiller opp, sier administrerende direktør Stig Morten Nilsen i NBF."
https://e24.no/naeringsliv/i/naxy8d/stor-konkursfrykt-i-bilbransjen

Så skal man øke prisen? OK!

Så handler det om mennesker. Jeg håper det går seg til ift. ansatte, men de "luftslottene" denne bransjen har bevilget seg generisk og over det ganske land tigger frem spørsmålet - Hvor henter det penger fra?
Svar: Fra familiebudsjettene og et folk i tornerose søvn. Håper de våkner opp. Det samme gjelder avgiftsnivåene på ICE.


Så til slutt digresjon:
Det er ikke noen klimakrise. Dette er en konstruert krise for å få folket til å betale mer i skatter og avgifter.
Pandemien er en krise. Klima er ingen krise. Det er noen som dør, men den settes nå helt til side av et virus. Hva er da real?

Edit: Var eier av KOna. En kjempebra bil utvilsomt. Men ikke til den prisen. Da får man mer ved Tesla SR tenker jeg.

torlie

Tipper salget kommer til å være nærmest fraværende fremover med denne prisøkningen.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

jorgenbsk

Tja. Det kommer nok prisøkninger hos de fleste andre også. Med de endringene i valutakurser som har skjedd, vil noe annet være urealistisk.
Så får man utnytte situasjonen og bestille der man har fast pris etter bestilling uavhengig av valutasvingninger (=Tesla?) før de setter prisen opp.

Electric cars in Norway

Tja Tjorli det er jeg usikker på. Det er en veldig god bil. Har kjørt den mye selv. Mange gode biler blir jo dyrere nå... men kansje du har rett...jeg vet ikke ...

ID4

Norske kroner for 1 euro 6. mars kr 10,44

Euro var på topp 20. mars. kr 12,67

Nå er den på kr 11,27 og er synkende i forhold til norske kroner.

Mye er avhengig av Korona tiltak og oljepriser. Det kan være at de har prisjustert litt vell kraftig, og kanskje tidlig.

RJK

1 stykk Hyundai Kona 2019 modell med alt utstyr og soltak, pent brukt til salgs for nøyaktig kr. 433.842,- ved rask avgjørelse...

Ikke se på at det er prisen for en stk TM3 SR+ i grå og med tilhengerfeste, da det er rent tilfeldig sammenfall.


:-)

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på torsdag 02. april 2020, klokken 18:37
1 stykk Hyundai Kona 2019 modell med alt utstyr og soltak, pent brukt til salgs for nøyaktig kr. 433.842,- ved rask avgjørelse...

Ikke se på at det er prisen for en stk TM3 SR+ i grå og med tilhengerfeste, da det er rent tilfeldig sammenfall.


:-)

RJK he he ser den ja.... Men en bil er altså verdt det markedet mener den er verdt. Den som selger trenger bare en kjøper - og motsatt. :+1:  Jeg unner alle meden Kona som skal selge den - at de får mest mulig for bilen sin.

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 02. april 2020, klokken 19:06
Sitat fra: RJK på torsdag 02. april 2020, klokken 18:37
1 stykk Hyundai Kona 2019 modell med alt utstyr og soltak, pent brukt til salgs for nøyaktig kr. 433.842,- ved rask avgjørelse...

Ikke se på at det er prisen for en stk TM3 SR+ i grå og med tilhengerfeste, da det er rent tilfeldig sammenfall.


:-)

RJK he he ser den ja.... Men en bil er altså verdt det markedet mener den er verdt. Den som selger trenger bare en kjøper - og motsatt. :+1:  Jeg unner alle meden Kona som skal selge den - at de får mest mulig for bilen sin.

Har ingen problemer med at man forsøker å få mest mulig for bilen, så lenge man ikke er Hyundaiforhandler og har leveringskø, og ikke tilbyr ledig bil til en i køen fremfor å melke markedet. Eller tilsvarende for andre merker med samme problem.

Så selv om det jeg skrev ikke var heeelt seriøst ment, så hadde jeg sagt jatakk om noen faktisk ville tilbudt meg såpass. Men har ikke helt troen på at det skjer.

Om jeg "bare" hadde fått kjøpsprisen +/- etter ett års bruk, så ville det uansett ha vært et billig bilhold. Normalt faller jo bilprisen ganske godt det første året, men et slikt prishopp vil jo definitivt motvirke et eventuelt verdifall. Og noen kunne kanskje til og med tjent på det, om de ikke må betale tilsvarende mer for neste bil.

Men liker bilen min veldig godt, så den forblir nok i mitt eie enda en stund.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

MisterHidden

Må korrigere feilinformasjon som har kommet fra Hyundai om ombordladeren.

Det som er nedenom skal være rett.

«Hei,

I den nye 3 fase ombordladeren er den ene fasen 32A sikret, hvilket betyr at man vil få ladet 7,2Kw på 1 fase med 32A kurs.
Med vennlig hilsen / Best Regards / 감사합니다»

Dette fikk jeg svar på i dag, så det er en ren oppgradering til 11kW 3-fas OBC. Dette stemmer også overens med noen som har testet ladekapasiteten på både 230V og 400V og får 7,2kW fra 230V på 11kW OBC.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA