Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knirk i interiøreet

Startet av martinho89, torsdag 14. november 2019, klokken 14:30

« forrige - neste »

martinho89

Flere enn meg som  opplever knirk i interiøret (mest fra A-stolpen), spesielt på kalde vinterdager? Kjent problem?
Eller har kanskje min TMS 2017  75D blitt produsert litt suboptimalt?
Har jeg en sak?

kodax

Jeg hadde gnisselyder fra høyre sete (ny bil). Ble først forsøkt fikset med Mobile Service, men endte opp med å måte levere den inn for fiks på SC.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Teslas garanti (Unntak og begrensninger)

Generell forekomst av vanlig støy og vibrasjoner, inkludert, men ikke begrenset til,
hvinende bremser, generell banking, knirking, skrangling og vibrasjoner fra vind og vei, hvor det ikke finnes deler med feil som ikke krever utskifting.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Det knirker litt mellom tak og vindu om vinteren hos oss.

Litt knirk (mener jeg) må man tåle om vinteren. Har ikke kjørt noen bil som ikke knirker litt når den er peise kald.

Vidar1979

Hatt det på min -17 TMS og der var det innertaket som knirket, hadde totalt 3 turer til SC men ble tatt på alvor og nå er det knirkefritt.

martinho89

Dumt spørsmål men er dette noe man betaler for på SC?
Altså betaler man for en diagnostisk time (når man tror det er garantisak?)

kodax

Jeg fikk en faktura jeg måtte godta på forhånd i tilfelle det ikke var dekket av garanti, men ble ikke belastet noe. Tror det er standardprosedyre.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Sitat fra: martinho89 på torsdag 14. november 2019, klokken 15:38
Dumt spørsmål men er dette noe man betaler for på SC?
Altså betaler man for en diagnostisk time (når man tror det er garantisak?)
De begynte med det for noen måneder siden - altså at man må akseptere mulig kost på undersøkelser dersom de konkluderer med ikke garanti. Men det signerer du eventuelt på ved innlevering.

Muffinman

Det var kontakt mellom metalldeler inne i karosserilimet som laget gnissing på biler produaert en periode. Ble rettet ved å skjære inn i limet og lage klaring, og lime på nytt. Men usikker på når denne feilen ble 'produsert'.

mthoring

#9
Sitat fra: martinho89 på torsdag 14. november 2019, klokken 14:30
Flere enn meg som  opplever knirk i interiøret (mest fra A-stolpen), spesielt på kalde vinterdager? Kjent problem?
Eller har kanskje min TMS 2017  75D blitt produsert litt suboptimalt?
Har jeg en sak?

Hører litt svake knirkelyder ved temperaturendringer her og der innimellom. Det er vel normalt, og det lever jeg godt med.

Hadde plagsom knirk fra headliner når bilen var ny, den ble først helt borte etter 3 forsøk på utbedring på SC, samt bytte av glasstak (urelatert, forsikringssak).
Men det var aldri noe spørsmål om det skulle rettes, og det ble tatt på alvor hver gang på SC (Rud).

Nå i det siste har det dukket opp en ulyd ved lav fart på ujevnt underlag, som hørtes ut som den kommer fra dashboardet. Hadde bilen inn på service i går, og da ba jeg de sjekke det ut. Service advisor mente det var en del tilknyttet subframen foran som lagde lyden. De byttet ut "Shock tower brace - pair", og jammen har jeg ikke klart å høre noe mer til lyden etterpå. Måtte godta feilsøkingsfee på forhånd, men den ble fjernet før henting av bilen.

Så de har i hvertfall tatt den knirkingen jeg har meldt inn på alvor.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA