Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med ryggekamera på Model X

Startet av supaplex, torsdag 14. november 2019, klokken 11:02

« forrige - neste »

supaplex

Har en Model X75D (MCU1, HW2.5, hentet ut desember'17).
Har store problemer med ryggekamera fryser hver gang jeg skal rygge.
Faktisk viser ryggekamera bilde fra dagen før eller sist gang den fungerte.
Eneste løsningen er å holde inn de to famøse knappene på rattet og restarte.
Det fungerer nøyaktig til neste gang/dag jeg skal rygge.

Har vært inne på service minst 6-7 ganger og Tesla klarer ikke å finne ut av feilen.
Selve kameraet er også blitt byttet.

Er det flere som opplever dette?
Er på siste programvare 2019.36.2.1

Hodetelefoner

Brudd i kabel ifra kamera til autopilot eller ifra autopilot til mcu.
(Ved mindre det er noe galt med autopilot hw).
Usikker på tilkobling bak på mcu. Men test å kjøre kamera utenom autopilot hw?
(Hvis du ikke er redd for å feilsøke litt selv).
Anbefaler å installere HDMI kit samtidig.  Kjekt i noen tilfeller

supaplex

Takk for svar. Men jeg skjønte ingenting av svaret. Mener du at Tesla ikke har sjekket kabelen når jeg har hatt bilen på service? Det har jeg vanskelig for å tro. Jeg har autopilot deaktivert. Aldri brukt det.

geear

Hvorfor henter du ut igjen bilen uten at de har funnet feilen? Lever innc få lånebil, kjør lånebil til din er reparert?

supaplex

Fordi de hevder at den er fikset hver gang. Vanskelig for meg å verifisere det når jeg setter meg inn i bilen og ryggekameraet fungerer

Kim-

#5
Jeg hadde samme opplevelse. Bilen inn flere ganger på samme feil. Funket når jeg hentet men ikke så lenge. Jeg sendte en formell klage til Tesla. Hvor jeg krevde at saken måtte prioriteres pga gjentakende problem, og den skal være testet flere ganger før tilbakelevering. Krevde og en liten kompensasjon for alle gangen jeg måtte inn. De svarte innen noen dager fra Oslo i et formelt brev tilbake både med kompensasjonsbrev og arbeidsordre, dvs hva de tenkte og gjøre og spurte om dette hørtes ok ut i mailen. Fikk time innen 14 dager og lånebill i 2 uker mens de fikset.
Edit: hadde ikke samme feil som deg, men kan være en god fremgangsmåte
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

supaplex

Hvor sendte du denne klagen?
Send meg gjerne e-postadressen som en privat melding

Kim-

Sitat fra: supaplex på fredag 15. november 2019, klokken 08:53
Hvor sendte du denne klagen?
Send meg gjerne e-postadressen som en privat melding
Jeg sendte den til mitt lokale verksted som tok saken videre.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA