Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Morris JE - retro van fra UK

Startet av OhmPaPa, torsdag 14. november 2019, klokken 08:53

« forrige - neste »

automat

Jeg skjønner ikke hvorfor elbiler skal lages i retrostil.

Kan ikke heller produsentene lage praktiske, funksjonelle, moderne elbiler, som folk vil ha?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

khh48

Jeg synes at det er herlig med sånne biler. Alle kjøretøy trenger ikke å være så trist å se på som en el-suv eller en leaf

automat

Sitat fra: khh48 på torsdag 14. november 2019, klokken 10:42
Jeg synes at det er herlig med sånne biler. Alle kjøretøy trenger ikke å være så trist å se på som en el-suv eller en leaf
Men ville du kjøpt denne bilen? (Hvis du var på utkikk etter en varebil?)

Jeg tror grunnen til slike biler lanseres, er at produsentene ønsker å vise «vi gjør noe på elbilfronten». Mens de i realiteten ikke ønsker å gjøre noe av markedsmessig betydning.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Måkemannen

Sitat fra: automat på torsdag 14. november 2019, klokken 11:16
Sitat fra: khh48 på torsdag 14. november 2019, klokken 10:42
Jeg synes at det er herlig med sånne biler. Alle kjøretøy trenger ikke å være så trist å se på som en el-suv eller en leaf
Men ville du kjøpt denne bilen? (Hvis du var på utkikk etter en varebil?)

Jeg tror grunnen til slike biler lanseres, er at produsentene ønsker å vise «vi gjør noe på elbilfronten». Mens de i realiteten ikke ønsker å gjøre noe av markedsmessig betydning.
"The Morris JE is the first model released by the Worcestershire-based automotive engineering start-up that bought the naming rights to Morris Commercial"

Ikke en av 'de store' tydeligvis.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


khh48

Hadde gjerne kjøpt den bilen. Hadde vært flott å komme ut om morran og sett den kule bilen stå i carporten 👍

Counterpointer

Det er fantastisk at det blir variasjon av biler i elbilforeningen av markedet også. Det er veldig kult med slike retroutgaver selv om de er for et smalt marked.

Det som virkelig vil være en god ide er å bygge om fossilbiler til en rimelig pris, det er det virkelig grønne alternativet.

Denne Morris'en var skikkelig kul.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA