Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpshjelp Model 3

Startet av daggad, onsdag 13. november 2019, klokken 23:48

« forrige - neste »

daggad

Ja litt derfor den frister mest selv om det er over 17k i tillegg på hvit og over 8k på de andre.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Tf4now

Jeg kjøpte P pga at jeg regner med at den holder seg bedre i verdi. Forskjellen var 27k på den og LR. Hvitt interiør.

Jeg har overhode ikke behov for Performance, og egentlig så skremmer det meg litt.

Performance edition er faktisk billigere i Norge enn i USA, det er ikke LR.

Jeg tror at prisen på Performance editon skal opp litt, sånn at avstanden mellom LR og P blir lik i Norge som i USA. 

jkirkebo

Sitat fra: Tf4now på søndag 17. november 2019, klokken 22:23
Jeg kjøpte P pga at jeg regner med at den holder seg bedre i verdi. Forskjellen var 27k på den og LR. Hvitt interiør.

Jeg har overhode ikke behov for Performance, og egentlig så skremmer det meg litt.

Performance edition er faktisk billigere i Norge enn i USA, det er ikke LR.

Jeg tror at prisen på Performance editon skal opp litt, sånn at avstanden mellom LR og P blir lik i Norge som i USA.

Slik har det ikke vært på Model S ihvertfall. På noen år gamle biler har man knapt fått noe som helst ekstra for P-modellene i forhold til de vanlige.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

daggad

Kommer bilene ferdig vokset når de utleveres ?
Er det evt lurt å raskt ha på noe slik lakkforsegling el.l ?
(Nå er jeg ikke opptatt av slik detailing, bare at bilen skal holde seg ren lengst mulig)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

ethoring

Base Performance var bare 10k påslag på LR AWD da jeg kjøpte i Q3. En fabelaktig bil.
Med LR AWD vil du uansett gjøre duellanter til skamme fra stillestående. Forskjellen er at med P oppnår man komplett latterliggjøring. Vel verdt 10k! :)

daggad

Ringte Tesla for første gang i dag og spurte om base performance. De kunne ikke se noe i inventory sa hun, faktisk ikke andre biler enn SR+. De vises jo i den "offentlige" inventory også.
Antar det kommer mye LR på fergene fremover for de viser desember levering på konfiguratoren. Faktisk november når jeg la inn.
Så har jeg en nevø som ga meg henvisningskoden sin så jeg spurte om hun kunne legge denne inn. Det gikk ikke sa hun. En fyr på den lokale Teslasjappa sa til meg rett før helga at jeg bare kunne ringe inn med koden.
Jeg så ingen plass å legge det inn en gang når jeg bestilte.
Første gang jeg har ringt Tesla og håper virkelig ikke hun der var representativ for de ansatte...virket generelt uinteressert i spørsmålene mine..  :(
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

knegg

Jeg har vært mye i kontakt med Tesla Ålesund de siste dagene da bilen er på verksted.
Jeg prøvekjørte Model 3 forrige uke, bestemte meg for å kjøpe på onsdag, og fikk den utlevert på fredag. Dette var en inventorybil.

Jeg har nå i etterkant vurdert om jeg skulle gått for LR AWD i steden for SR+... Han jeg var i kontakt med prøvde å finne noe til meg raskt siden bilen min var allrede på verkstedet og ikke blir ferdig før i midten av desember. Men han sier det er forventet levering i mars neste år - alt før den tid er en bonus.
2020 Model 3

daggad

Pussig..jeg fikk levering antatt november når jeg bestilte i forrige uke. Og de sier det skal bli mye biler i desember her: https://www.dinside.no/motor/folket-velger-tesla/71819742
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

ethoring

Tesla.com står det forventet levering i desember for LR, men februar for P/SR+
Vil ikke se helt bort fra at det renner inn et bredt utvalgt av biler som inventory de kommende ukene likevel. Kjekt å finne bil som inventory når det går mot kvartalsslutt, da vet man at man får bil raskt :) Ulempen er at man kanskje ender på en litt annen farge/utstyrskombo enn hva man ville speccet. I mitt tilfelle hadde jeg hell og fant en som var 100 % rett :) Hvit/hvit P- (mangler bare "The Stig"-drakt)


daggad

Jeg var veeeldig usikker på om jeg skulle kjøpe performance eller vanlig LR. På SC hadde de bare P og denne har jeg kjørt noen ganger nå og sist gang fikk jeg låne den over natten.
Synes det var en fantastisk bil selvsagt. Aksen er latterlig og den var god å kjøre "vanlig" også. Brukte faktisk mye chill mode.
Men det er mye dekkstøy med de 20" originalhjulene. Og bilen er laget for fart så den er ganske stiv og rister godt på dårlige veier.
Så for meg ble det LR uten å ha prøvd en før nå.
En kompis av en kompis hadde en som jeg fikk teste. Helt original med Aero vinterhjulene.

Forskjellen var klart merkbart slik jeg opplevde det. Lavere dekkstøy men ikke dramatisk, men mye mykere dempere som gjorde det mer behagelig for vanlig kjøring.
Den var også mer enn sprek nok til mitt bruk.
Men skjønner veldig godt hvorfor noen vil ha P.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011


knegg

For meg var valget ganske enkelt mellom P og LR. Hengerfeste kan ikke monteres lovlig på P, så da ble det LR :)
2020 Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA