Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kva ledning trengst for å lade på Schneider EVlink

Startet av MooCow, onsdag 13. november 2019, klokken 20:22

« forrige - neste »

MooCow

Hei!

Einaste ledningen som fulgte med var vanleg stikkontakt på eine sida. Kva type kabel treng eg for å lada på denne som er på jobb (Schneider EVlink) sjå bilde. Er ein 2013 Nissan Leaf med Chassisnr som startar på JN1.

kaiat

Det er vel en Type 2 til Type 1-kabel du skal ha, som denne: https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/mode-3-type-2-til-type-1-ladekabel-16a?tm=

Andre leverandører finnes, blant annet selges de på Bilxtra og Jula om du vil handle over disk.

Orbit

Dersom du har bil med 6.6kW ombordlader (opsjon), bør du heller kjøpe en 32A-versjon av kabelen, for å ha mulighet for høyere ladeeffekt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trekkoppbil

Siden bilen begynner på J, holder det lenge med 20A.
Jeg er litt usikker på hvor mange A bilen kan trekke, men jeg trur det er ca 17-18. og man kan like gjerne ha en 16A evse.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA