Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Batterivarming

Startet av Egil Fonn, onsdag 13. november 2019, klokken 17:38

« forrige - neste »

Maxwell_400

Bestilte en sånn VGATE iCAR2 bluetooth 3.0 fra ebay som powercruisecontrol anbefaler. Utgjør 0.016% av bilens kost. Så hva kommer først?

- App fra powercruisecontrol
- Donglen
- Lade/rekkevidde oppdateringen fra Jaguar
- Jul  :)
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Egil Fonn

Jula kommer først :)
Informasjon som dette hadde hvert fint. Se Foto.
Synd det ikke fins menyer i bilen som kan dele mer av informasjon som batteri temp, kjølevanns temp, lading i kw, osv. Dette er informasjon som de bilinteresserte av oss gjerne vil ha.
På BMW i3 er det en service meny man kan klikke seg inn i for å hente ut data som dette.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Egil Fonn

#62
Her er effekt begrensning på BMw i3 etter kun 30 timer i 10 kalde. Kun ca 40% effekt tilgjengelig. Parkerte som nevnt Jaguar I-Pace i 48 timer i tilsvarende forhold. 0 effekt begrensning og 0 tap av soc. Tyder på godt isolert batteripakke på I-Pace :)

Edit: Ladebegrensning (charge) er misvisende på i3 pga de benytter bilens bremser ved høy soc eller lav batteri temp til erstatning for real regenerering. Dette vises i display som full charge selv om real regenerering er tilnærmet 0.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Ingeniøren

Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 30. november 2019, klokken 20:38
Her er effekt begrensning på BMw i3 etter kun 30 timer i 10 kalde. Kun ca 40% effekt tilgjengelig. Parkerte som nevnt Jaguar I-Pace i 48 timer i tilsvarende forhold. 0 effekt begrensning og 0 tap av soc. Tyder på godt isolert batteripakke på I-Pace :)

Edit: Ladebegrensning (charge) er misvisende på i3 pga de benytter bilens bremser ved høy soc eller lav batteri temp til erstatning for real regenerering. Dette vises i display som full charge selv om real regenerering er tilnærmet 0.
:+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 27. november 2019, klokken 21:42
Bestilte en sånn VGATE iCAR2 bluetooth 3.0 fra ebay som powercruisecontrol anbefaler. Utgjør 0.016% av bilens kost. Så hva kommer først?

- App fra powercruisecontrol
- Donglen
- Lade/rekkevidde oppdateringen fra Jaguar
- Jul  :)
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Da kom donglen, da mangler bare
- app
- ladeoppdatering
- Jul

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA