Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batterivarmer deaktivert i 2019.36.2.1?

Startet av Morpheus-, onsdag 13. november 2019, klokken 17:05

« forrige - neste »

ventle

Hvordan ser dere om batterivarmer er aktiv under kjøring? Jeg har selv null batterivarming ved forvarming (uavhengig av om lader er tilkoblet eller ikke), og null regen når jeg starter å kjøre, men det skal ikke veldig mye kjøring til før den begynner å hente seg inn, så jeg mistenker at batterivarming er aktiv under kjøring hos meg.

2016 S90D med 2019.40.2.2

Cowboystrekk

Slå av klimaanlegg etter noen minutters kjøring og se om du har et lite strømtrekk. Evt sjekk appen og se etter batterisymbol. Hos meg funker batterivarme ved kjøring eller lading, ikke ved forvarming uten lading.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Motorwatt

Sitat fra: gr på torsdag 12. desember 2019, klokken 18:22
Sitat fra: Morpheus- på torsdag 12. desember 2019, klokken 14:27
Har nå 2019.40.2.1 og batterivarmer er fortsatt software defekt. Så ingen håp på lenge enda  :-1:
Det stemmer vel ikke helt, den er aktiv under kjøring hos meg. Bare ikke under forvarming.
Som jeg har sagt over, og tro det eller ei. Min forvarmer og varmer batteriet uten at ladepeluggen står i. Gjort det flere ganger.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lynet

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 06. januar 2020, klokken 09:21
Sitat fra: Lynet på søndag 05. januar 2020, klokken 20:19
Sto uten lading, batterivarmen sto på i ca 10 min av de 15 min jeg forvarmet. Ingen batterivarme når jeg kjørte.
Hmm, merkelig, hadde du mye regen da du begynte å kjøre?
Det var ikke mange kW, batteriet ble bare 8 grader.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Cowboystrekk

Sitat fra: Lynet på mandag 06. januar 2020, klokken 20:48
Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 06. januar 2020, klokken 09:21
Sitat fra: Lynet på søndag 05. januar 2020, klokken 20:19
Sto uten lading, batterivarmen sto på i ca 10 min av de 15 min jeg forvarmet. Ingen batterivarme når jeg kjørte.
Hmm, merkelig, hadde du mye regen da du begynte å kjøre?
Det var ikke mange kW, batteriet ble bare 8 grader.
Bedre enn ingenting i det minste.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cowboystrekk

Ser at max regen batterivarmeren gir er ca 22kW under kjøring/bilen på når den er parkert. Tidligere gikk den til 30kW så dårligere regen ved lav temp med SW 40+ :/
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

kzh

Endelig, jeg fikk 2020.4.1 i natt og i morges fungerte batterivarmeren som før under forvarming :-)

Jeg måtte sette regen til low siden det var så uvant med all bremsingen...
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Cowboystrekk

PS: 2020.4.1 gir også forvarming av batteri i range mode, men varmeren skrur seg av når du begynner å kjøre\låser opp bilen. Anbefaler folket å bruke range mode om man forvarmer da man får lavere forbruk og regen uansett :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA