Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Biltrekk / Tophat

Startet av Elbilino, tirsdag 12. november 2019, klokken 19:38

« forrige - neste »

Elbilino

Jeg har ingen garasje og lurer på om noen som har noen biltrekk eller tophat å anbefale til Model 3?

Når var er på det kaldeste så slet jeg litt med å kjøre ned og opp vinduet, men ved forvarming så har ikke det vært noe problem, det har heller vært en utfordring med å få opp dørhendelen, men det går med litt banking. Så jeg tror kanskje det hadde gått litt mer uproblematisk om man hadde fått kledd på bilen.

Vesel

Originalt og spesialtilpasset pleier være det beste når det kommer til alt. Kan hende denne er vanskelig å få tak i i Norge eller å importere da.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

GOS

Sitat fra: Elbilino på tirsdag 12. november 2019, klokken 19:38
Jeg har ingen garasje og lurer på om noen som har noen biltrekk eller tophat å anbefale til Model 3?

Når var er på det kaldeste så slet jeg litt med å kjøre ned og opp vinduet, men ved forvarming så har ikke det vært noe problem, det har heller vært en utfordring med å få opp dørhendelen, men det går med litt banking. Så jeg tror kanskje det hadde gått litt mer uproblematisk om man hadde fått kledd på bilen.

Og om du gjør det så riper du opp lakken. Jeg ville ikke gjort det. Sørg heller for å smøre lister/pakninger og vinduskant for at vinduet skal gå ned.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Ingeniøren

#3
Sitat fra: GOS på onsdag 13. november 2019, klokken 00:40
Sitat fra: Elbilino på tirsdag 12. november 2019, klokken 19:38
Jeg har ingen garasje og lurer på om noen som har noen biltrekk eller tophat å anbefale til Model 3?

Når var er på det kaldeste så slet jeg litt med å kjøre ned og opp vinduet, men ved forvarming så har ikke det vært noe problem, det har heller vært en utfordring med å få opp dørhendelen, men det går med litt banking. Så jeg tror kanskje det hadde gått litt mer uproblematisk om man hadde fått kledd på bilen.

Og om du gjør det så riper du opp lakken. Jeg ville ikke gjort det. Sørg heller for å smøre lister/pakninger og vinduskant for at vinduet skal gå ned.

Har brukt topphatt på tidligere biler i minst 10 år og aldri merket at en topphatt har gjort noen skade på lakk, og ja jeg er petimeter og sjekker slikt og ville stoppet umiddelbart om jeg fant noe.

Har dog bodd på steder der vind ikke er noe stort problem, og blir det vind så ledsages det gjerne at varme så da droppet man hatten. Noe annet er det om man bor et sted det konstant blåser om det er kaldt eller varmt, da ville jeg vært litt mer forsiktig.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

GOS

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 13. november 2019, klokken 09:19
Sitat fra: GOS på onsdag 13. november 2019, klokken 00:40
Sitat fra: Elbilino på tirsdag 12. november 2019, klokken 19:38
Jeg har ingen garasje og lurer på om noen som har noen biltrekk eller tophat å anbefale til Model 3?

Når var er på det kaldeste så slet jeg litt med å kjøre ned og opp vinduet, men ved forvarming så har ikke det vært noe problem, det har heller vært en utfordring med å få opp dørhendelen, men det går med litt banking. Så jeg tror kanskje det hadde gått litt mer uproblematisk om man hadde fått kledd på bilen.

Og om du gjør det så riper du opp lakken. Jeg ville ikke gjort det. Sørg heller for å smøre lister/pakninger og vinduskant for at vinduet skal gå ned.

Har brukt topphatt på tidligere biler i minst 10 år og aldri merket at en topphatt har gjort noen skade på lakk, og ja jeg er petimeter og sjekker slikt og ville stoppet umiddelbart om jeg fant noe.

Har dog bodd på steder der vind ikke er noe stort problem, og blir det vind så ledsages det gjerne at varme så da droppet man hatten. Noe annet er det om man bor et sted det konstant blåser om det er kaldt eller varmt, da ville jeg vært litt mer forsiktig.

Og vind er det nok av her på  Vestlandet...og regn/sludd....og da blir bilen fort skitten og da har du fint sandpapir på lakken ved bruk av tophatt/ presenning
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

magnetic

fra glass vindua og opp er det ikke mye skit som sliper glasset, så tophatt går sikkert greit, på enkelte dager, for å spare snø og is skraping.
her er et lite utvalg https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/bilpresenning/topphatt-polyester-2000029998

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA