Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tips for raskere software update.

Startet av xerxes, tirsdag 12. november 2019, klokken 18:15

« forrige - neste »

xerxes

Skyv over settingen under software til "promotor/ advanced"...

Nei tulla!

Mer seriøst så er tipset er å trykke 5 ganger på advanced-knappen, eller holde over den i 5 sek.- det vil få bilen til å sjekke mot server om den har en software update å by på.

Bekreftet av flere kilder på nettet...

For øvrig må jeg si autopiloten på 36.2.1 gav gåsehudopplevelse i dag - bremset flott opp før svinger, holdt fila som en gud på en vei den var tvilsom på tidligere. Avkjøring på motorveien gikk også bedre enn før, og tror jaggu meg den kjørte uten å ta inn på busslomma den pleier å svinge innom (60 km/t vei). Men vindusviskerne var dårligere enn 32-versjonen (facepalm).

Øggen

Kan bekrefte at det IKKJE funka på min bil iallefall. Såg tipset på twitter og prøvde i natt. Den sjekka uansett ette oppdatering med en gang du trykke på "software menyen"
Som sagt funka det ikkje her, men så he no ej en gammal bil og sikkert ikkje prioritert uansett.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

TRK

På min base performance model 3 fungerte dette utmerket. Den begynte å laste ned v. 36 i løpet av noen sekunder.
Var på Wifi.

xerxes

Kult! Kjedelig å vente på godsakene! Ser ut å funke for noen i alle fall :) Har selv FSD og hw2.5 - merka at den virket gjøre et "søk" da jeg trykket 5x men må sies jeg hadde nyeste software fra før så kanskje ikke så rart det ikke ble noe fiskelykke :-)

Sulle

Mistenker at dette er tilfeldig. Har lagt merke til tidligere at bilen sjekker for oppdatering bare du går inn i menyen for software.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

geirci2

Tilfeldig - det har vært en massiv "utkjøring" av versjon 36.2.1 de 2 siste dagene.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Wibla

Ganske så tilfeldig, og du vil ikke ha 36.2.1 om du bruker planlagt lading, den nye funksjonaliteten fungerer nemlig ikke.
2018 Tesla Model S 75D

Motorwatt

Sitat fra: Wibla på onsdag 13. november 2019, klokken 07:20
Ganske så tilfeldig, og du vil ikke ha 36.2.1 om du bruker planlagt lading, den nye funksjonaliteten fungerer nemlig ikke.
Kanskje litt kategorisk? Fungerer på min bil, men jeg har bedre fleksibilitet med Schedule i Teslafi.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Wibla

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 13. november 2019, klokken 07:29
Sitat fra: Wibla på onsdag 13. november 2019, klokken 07:20
Ganske så tilfeldig, og du vil ikke ha 36.2.1 om du bruker planlagt lading, den nye funksjonaliteten fungerer nemlig ikke.
Kanskje litt kategorisk? Fungerer på min bil, men jeg har bedre fleksibilitet med Schedule i Teslafi.

Vil du gamble på at det funker på din bil? Det ville ikke jeg gjort, hadde jeg visst om dette før jeg installerte så hadde jeg venta.
2018 Tesla Model S 75D

Motorwatt

All OTA er en form for gambling. Testet funksjonen i 3 netter på rad, men selvsagt ikke med "tomt" batteri. Ingen problemer. Nå er jeg tilbake på Teslafi fordi 20 minutter oppvarming er for lite, og Peak Time til kl. 0600 er ikke i tråd med norsk Peak time. "Made for California"  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Wibla på onsdag 13. november 2019, klokken 07:20
Ganske så tilfeldig, og du vil ikke ha 36.2.1 om du bruker planlagt lading, den nye funksjonaliteten fungerer nemlig ikke.
Fungerer knirkefritt hos meg. Virker som at S og X kanskje har noen problemer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

o.b.lix

Virker ikke hos meg. X90 2017 med AP2.
Men vet at X P90 2016 med AP1 har fått den...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

geear

Skjer ingenting på fem trykk eller fem sek her hos meg, med MCU1 AP2.5 X. Men den sier "checking for updates..." hver gang jeg går inn på software-siden.

o.b.lix

Så jeg mistenker dette er placebo, om man trykker 5 eller 10 eller ikke, så sjekker den uansett når man går inn på den siden.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA