Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kontosupport - backlog på eierskapsoverføring

Startet av Greyish, tirsdag 12. november 2019, klokken 11:27

« forrige - neste »

Greyish

Hei, jeg venter fortsatt på å få bilen min koplet til min Teslakonto, slik at jeg kan begynne å bruke appen. Etter og ha ventet 12 dager siden jeg kontaktet AccountSupportEMEA@tesla.com og sendt kopi av førerkort/vognkort, kontaktet jeg de på chat i dag. Jeg redegjorde kort for hva jeg hadde gjort i den sammenheng, og fikk et copy/paste svar, som i samme moment også avsluttet chatten automatisk. Her er copy/paste svaret: "Unfortunately, the ownership transfers are handled by a different team. They are processing cases based on date its been received. The team is working hard on cutting down the wait time, you will be notified once the ownership transfer has gone through. Thank you for your patience and understanding and we are sorry for any inconvenience caused." Jeg vet ikke, men synes dette er for dårlig, ville dere alle ha vært ok med å være uten appen noen uker på denne tiden av året? Nåja, det var dagens klagesang, så får man bare smøre seg med mer tålmodighet antar jeg :)

Tesla Model 3, kjøpt ny hos Marcusbil, Oslo 31. oktober 2019. Base Performance, sort interiør. Chrome delete, folierte speil og dashbordplanke, lakkerte kalipere, solfilm bakvinduer. 18' sommer Michelin, og 18' vinter M/Bridgestone Blizzak Ice.

Kenny427

Bare ring roadside assistance og si du må ha det med en gang fordi du MÅ supercharge så ordner de det.
Jeg gjorde det og de fikset det på minutter da.

rogersen

Det er jo helt idiotisk at de ikke klarer å fikse en selvbetjeningsløsning av dette på Tesla-kontoen.. Hadde jo spart både kundene og dem selv for uendelig mye arbeid.

jlan

Det burde vært mulig å knytte bilen til flere kontoer også. Uryddig at man må dele login/passord med andre brukere.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

MyMuffin

#4
Sitat fra: jlan på tirsdag 12. november 2019, klokken 14:49
Det burde vært mulig å knytte bilen til flere kontoer også. Uryddig at man må dele login/passord med andre brukere.

Dette er mulig, Fruen og jeg har hver vår tesla konto, og har tilgang til begge bilene via app.
Man må kontakte AccountSupportEMEA@tesla.com med følgende:

Komplett understellsnummer til bilen
Fornavn og etternavn til bruker
Vedkommendes Tesla-registrerte e-postadresse
Vedkommendes telefonnummer
Vedkommendes postadresse

(mer info finner du her: https://www.tesla.com/no_NO/support/tesla-app)

Tok ca. 3 dager når vi gjorde dette i høst
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Greyish

Sitat fra: Kenny427 på tirsdag 12. november 2019, klokken 14:21
Bare ring roadside assistance og si du må ha det med en gang fordi du MÅ supercharge så ordner de det.
Jeg gjorde det og de fikset det på minutter da.

Det høres nesten for godt ut til å være sant, hvordan får de bekreftet at du er eier av bilen der og da? Ingen MÅ vel supercharge på stedet, med mindre du har kjørt nesten tom for strøm, og du måtte jo vite at du ikke får ladet der uten en aktiv Teslakonto?  PS! Jeg er ikke god på å lyve! Hva trengte de av opplysninger på telefonen da?
Tesla Model 3, kjøpt ny hos Marcusbil, Oslo 31. oktober 2019. Base Performance, sort interiør. Chrome delete, folierte speil og dashbordplanke, lakkerte kalipere, solfilm bakvinduer. 18' sommer Michelin, og 18' vinter M/Bridgestone Blizzak Ice.

Tom

Har du sendt inn nødvendig dokumentasjon så henter di bare opp denne og fixer kontoen din. Hat du ikke levert dokumentasjon så kan di nok ikje gjøre det..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA