Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nedetid på Tesla-appen?

Startet av Sense, tirsdag 12. november 2019, klokken 09:33

« forrige - neste »

Sense

Hadde problemer med å komme inn på Tesla-appen i dag (tirsdag. Jeg kommer inn nå kl. 0930, men da har jeg forsøkt gjentatte ganger siden kl. 0650.   
Er det kun hos meg, eller er det et server-problem som oppstår når mange skal inn samtidig?

(Litt upraktisk at det kommer akkurat når vinteren er i gang. Det er jo da man har mest nytte av å forvarme via appen.)

Muffinman

Funker her. Du kan jo prøve å logge ut/inn, eller reinstallere appen.

DagfinnN

Sitat fra: Sense på tirsdag 12. november 2019, klokken 09:33
Hadde problemer med å komme inn på Tesla-appen i dag (tirsdag. Jeg kommer inn nå kl. 0930, men da har jeg forsøkt gjentatte ganger siden kl. 0650.   
Er det kun hos meg, eller er det et server-problem som oppstår når mange skal inn samtidig?
Liten ustabilitet i morges ja. Heldigvis veldig sjelden.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Sense

Kan prøve å reinstallere neste gang jeg ikke kommer inn.

Er det noen sammenheng mellom antall brukere av appen og serverkapasiteten?
Har hørt at både Volkswagen og Nissan sliter med hyppige nedetider med sine apper.
Og nå som Tesla har solgt vanvittig mange model 3, så tenkte jeg kanskje kapasiteten kunne være sprengt.

Øyvind.h

Nå husker jeg ikke helt sist appen var nede, men sist mener jeg var for noen måneder siden når løsningen var nede globalt en time eller to og man måtte reinstallere appen.

De gangene jeg har hatt problemer med å komme inn har det enten vært fordi bilen er på wifi med ekstremt dårlig dekning, eller det har vært problemer med wifi hjemme. Men wifi-trøbbel virket som et tilbakelagt kapittel fra flere år tilbake. Nå virker det som om det går på wifi, alltid. Uansett hvilket wifi-nett jeg er på.
Ser jeg flere år tilbake var det en gang behov for omstart av store skjermen. Men problemer med app kan jeg telle på en hånd siste 3-4 årene, så det er etter alle solemerker en feilfri app.
Svarer fortsatt på få sekunder, på tross av at Tesla nå har innført en mer energisparende modus enn jeg hadde før når bilen er parkert. Merker ingen forskjell etter at volumene tok av med Model 3 heller.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

spirrevipp

I dag mellom 14.40 og 15.00 så hadde jeg trøbbel med å starte forvarming. Hadde kontakt med bilen men fikk "Failed to start climate" eller noe slikt. Ikke opplevd den varianten før. Var også et par minutter hvor jeg ikke fikk kontakt med bilen, så mulig det har vært litt smårusk i dag.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

spirrevipp

Opplevde det samme i dag. Bare for å teste så forsøkte jeg å låse opp bilen via app, og det fungerte. Men ikke klima...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA