Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ustabilt varmeapparat. PCT element?

Startet av Teddy4U, mandag 11. november 2019, klokken 22:56

« forrige - neste »

Teddy4U

Hei.

Har en 2014 modell US leaf Tekna som varmeapparatet har begynt å fuske på. Som regel varmer det godt i 15-20 minutter før det kutter helt, skrur jeg da av AC får jeg litt lunk i bilen så lenge Heat knappen er trykket inn. Etter 30 minutter kutter denne også. Jeg kan da stoppe bilen i noen minutter for å starte den igjen og da fungerer alt helt fint i nye 15-20 minutter før den kutter og kun kald luft kommer. Skjedde i går, temperatur er 1 plussgrad

Er visstnok et vanlig problem med disse. Hva vil det koste å fikse? Er det så dyrt at bilen bare bør vrakes? Bilen er ellers hel og pen. Men er reperasjonen på 40-50.000 er det vel neppe verdt å bytte PCT varmeelemetet.

Nattesøvnen er dårlig, nye varme klær er kjøpt inn. Brrrr
Kjører Lyngdal-Farsund 1-2 ganger daglig
2020 Ioniq

TorC

Har du prøvd å kjøre defrost?

Avhengig av hva som er defekt så trenger det ikke koste all verden å få orden på. Man får massevis av gode deler på hugger`n.

Jeg kjenner ikke til modellen med varmepumpe, men på den gamle bytter man PTC på under et par timer som amatør.

Du bør uansett hente ut feilkoder i LeafSpy for å avklare hvor feilen ligger.

På den gamle PTC`n så vil bilen nekte å kjøre PTC hvis en av varmekreftsene er defekt. Og det er jo egentlig ganske teit all den tid den fortsatt skal kunne fungere, men gi mindre effekt.

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA