Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fortum elendig

Startet av svarteper, mandag 11. november 2019, klokken 22:28

« forrige - neste »

svarteper

Var på Hitra i høst en søndag , en tur på ca. 30 mil tur retur, ladet til 90% da jeg var usikker på lademulighet der.
Hadde lastet ned Fortum app og skulle prøve 22kw lading , har kun erfaring med tesla ladere tidligere, koblet til og trykket på start lading på app, lading startet tilsynelatende men etter ca. 10-15 sekunder sluttet den lading.
Prøver andre uttaket uten hell, ringer kundeservice, får beskjed om å koble fra så skal de resette, må vente 5min. før jeg prøver igjen ,fortsatt død ladestolpe. Legger merke til att app viser att bilen står på lading, (fortum app) reagerer ikke på stopp lading.
Ringer kundeservice igjen, får beskjed om att dei ikke kan gjøre mer før etter helga . glad jeg hadde ladet såpass hjemme ellers  hadde det blitt problemer.
Følger med på app utover uken, og registrerer att bilen fortsatt står og lader på Hitra , app viser ladestolpe ute av drift, ringer kundeservice og dei bedyrer at jeg ikke får regning på lading.først på torsdag er ladestolpen i orden ifølge app.
I dag kommer regning på lading 4169 kr takk. (for maks 15sekunder lading)
Forstår godt at folk er skeptiske til el bil når andre enn Tesla er så tungvint og dårlig, tror ikke jeg er den første som opplever sånne problemer . Kommer ikke til å vurdere andre elbiler enn Tesla!
Ringer Fortum kundeservice i morgen.
Tesla model s 75 d 2017

geear

Med det nicket så ber du vel om det? ;)

Og ja, etter å ha hatt tre elbiler hvorav kun én er Tesla, så er det fryktelig liten tvil om at både ladeplanlegging i bilen og laderne i seg selv er i en fullstendig annen liga enn resten. Dessverre. Selv om vi enda aldri har fått en regning på 4169 kroner..  :laugh:

Muffinman

Ene chademoladeren på Fillan virker også noe ustabil. Har vært innom der to ganger, og begge gangene stod det folk som slet med å lade en Leaf på denne. Kan naturligvis være tilfeldig. Det var uansett måneder mellom de to gangene jeg var innom.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA