Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Etron 55 Kampanje

Startet av denilson, mandag 11. november 2019, klokken 19:13

« forrige - neste »

HåkonE

Sitat fra: TM på onsdag 04. desember 2019, klokken 13:06
Sitat fra: HåkonN på onsdag 04. desember 2019, klokken 10:29
Prisene på 50 steg med 10 000 på Mandag.

Selger sa til meg at kampanje var forlenget ut året.
Prisen stiger, men kampanjepakkene koster det samme ?

https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron/modellpakker-og-priser.html

Vel og fint om du kunne bestilt bilen direkte fra Audi, men prisene hos minst 2 forhandlere ble altså justert på Mandag:

https://ensjo.audi.no/magasin/audi-e-tron-SUV/

Trond.m


Jochie

Det er mulig å bestille den med hengerfeste. Verdien av service er jo ikke så stort, i og med at serviceintervaller er på to år, så du får kun en  service gratis. Mht.gratis vinterdekk på felg, så kan man få originale Audi felger med continental dekk for 22000. Nettofordelen med utgangspunkt i en rente på 2,75, er 2475 per år. (ved 500.000 låne finansiering). Det første året blir det nullet ut, så da havner du på 9900 totalt i de resterende 4 år.
Min totale fordel er da 64000 i forhold til konfigurert bil, samt 1000 kroner årlig i forsikring. Det utgjør 8% av bilens teoretisk kjøpssum uten rabatter.

Trond.m

Hvor får du originale Audi felger med Continental dekk til 22000 ?
Serviceavtalen koster vel 9000 kr og det blir vel ikke billigere uten avtale ?

Jochie

#34
Jeg får de for 22000, og jeg har ikke tatt stilling til noe som helst mht. om man skal inngå en serviceavtale på tre år, eller heller betale for en service. Hva man betaler for en service/ serviceavtale er svært varierende. Tallene mine er i alle fall reelle og gjelder for meg. På Audi sin hjemmeside så er det ikke noe krav om service for en E-tron. Kun en inspeksjonrunde etter 2 år som koster 6000. Hva de tar for å bytte bremseskiver etterhvert vet jeg ikke.

Shushu

Må ta opp lån for å ha fordel av vinterhjul? Jeg har spart opp en del og trenger ikke tar opp lån slik sett. Og det er vel best å betale kontant enn å betale rente(som er penger ut av vinduet?)

Sitat fra: fredla på søndag 01. desember 2019, klokken 09:49
Hei,

Står det noe sted at vinterhjul er med i prisen? Synes disse pakkene er veldig rotete satt opp.

Når jeg bygger bilen selv kommer prisen på ca 830 000,- med vinter hjul. Men om jeg da velger en exclusive og legger til 21 toms blir det vel være mye billigere å velge en pakkeløsning? Gitt at vinterhjul er inkl.

daktari

ta opp lån, betal ned uken etter. da er det bare gebyr som gir minus.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Sitat fra: Shushu på mandag 23. desember 2019, klokken 16:06
Må ta opp lån for å ha fordel av vinterhjul? Jeg har spart opp en del og trenger ikke tar opp lån slik sett. Og det er vel best å betale kontant enn å betale rente(som er penger ut av vinduet?)
Har hørt det også, men det er opp til den enkelte forhandler å avgjøre. Jeg har benyttet kampanjen men betaler bilen kontant.

grath

Når vi kjøpte vår 50 fikk vi beskjed om at forutsetningen for gratis vinterdekk og service var å tegne billån gjennom Møller Bilfinans da dette var et «spleiselag» mellom forhandler og Bilfinans.

Ifm. oppgjør på bilen for to uker siden var disse betingelsene endret dvs. ingen forutsetning om billån. Vi betalte derfor direkte da effektiv rente tross subsidiering de første 3 årene ikke et spesielt god, dvs høyere enn f.eks. rammelån på bolig. Det er også typisk høyere forsikringspremie hvis det er pant på bilen.
Audi e-tron 50 Advanced Sport 2019
BMW i3 2015

Wendel

Sitat fra: grath på mandag 23. desember 2019, klokken 17:05
. Vi betalte derfor direkte da effektiv rente tross subsidiering de første 3 årene ikke et spesielt god, dvs høyere enn f.eks. rammelån på bolig. Det er også typisk høyere forsikringspremie hvis det er pant på bilen.

Jeg endte opp med effektiv rente på 2.87%, det er da ikke så hakke gale? Har dog lavere rente på mitt rammelån, men planen min er å ha det subsidierte lånet i 3 år, for så å betale det ut med kreditt fra rammelån når perioden med subsidiering går ut.

No-name

Kan mann betale ned med en gang på lånet med fast rente? 

Trond.m

Sitat fra: No-name på mandag 23. desember 2019, klokken 20:45
Kan mann betale ned med en gang på lånet med fast rente?
Ja, det er ikke som fastrente i bank. Dette er en subsidiert rente.

Shushu

#42
Sitat fra: TM på mandag 23. desember 2019, klokken 21:40
Sitat fra: No-name på mandag 23. desember 2019, klokken 20:45
Kan mann betale ned med en gang på lånet med fast rente?
Ja, det er ikke som fastrente i bank. Dette er en subsidiert rente.

subsidiert rente? Kan du forklare i enkelt norsk? 8)
Kan vi betale cash uten å miste fordel med vinterhjul/service?

daktari

Subsidiert rente er i praksis en rabatt. Du kan prøve å forhandle til deg den rabatten, i tillegg til hjul/service. Men kan hende dem ikke vil, eller at den ikke utgjør så mye.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jochie

#44
Effektiv rente inkl. gebyrer på 8 år ble 2,50 og da blir rentefordelen nesten nullet ut, etter skatt ( ifht. å nedbetale på et boliglån til 2,75%). Er du stinn av penger betaler man bolig, båt, hytte kontant. Har man ikke det, så må de fleste med vanlige inntekter vurdere hvor de få best rente for sine belånte saker. Rentefordelen er ikke 9900, slik jeg anslo tidligere fordi den effektive renten var adskillig høyre. Lavere nedbetaling betyr også høyre effektiv rente, slik at det i de fleste tilfeller vil lønne seg å betale mest kontant på bilen.
Når det gjelder tilbudspakkene, så er det flere ting som er merkelige: man kan konfigurere en bil på audi.no, men det går ikke an å bestille samme bilen som f.eks. en Advanced Exclusiv og legge til utstyr, slik at man får den bilen man vil ha, til annonsert pakkepris + fullpris på det man kjøper ekstra. Frustrerende nok til at jeg heller venter på konkurrentenes biler i 2020. Det Audi tjener stort på er nettopp utstyr, så dette var veldig sært. Også oppvarmet ratt er omtrent umulig å få til. På nederlandske og tyske sider får man oppvarmet ratt. Forøvrig så kutter Nederland fordelene for f.eks. en E-tron fra 1.1, så jeg føler ikke akkurat press med kjøp av El bil fra Audi i Norge, især ikke når de nettopp igjen har økt endel priser ( mens kronen har styrket seg). Som flere har sagt: Rekkevidde er ikke noe å skryte av, og bilen har høyt forbruk, er ikke presis nok i styringen osv.
Allikevel en flott bil, men snart kommer BMW med 600km i rekkevidde, men dessverre i første omgang uten 4x.
Her er testen fra ADAC, den mest seriøse og ikke minst uavhengige og pålitlige testorganisasjonen, i motsetning til mange kjøpt og betalt sider:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/marken-modelle/audi/audi-e-tron-quattro/

Den bør man lese.
Begeistringen for min del har dog blitt mest redusert av alle grep de gjør for å friste nye kjøpere: villedende rentetilbud, overdrivelse av verdien på pakkene ( etter å ha satt opp prisene først), og så er det ikke greit at de som har kjøpt bil før produksjonsuke 48, ikke får de 25 km med ekstra rekkevidde. Der er ikke betryggende for en ny kjøper heller, for hva kommer de til å gjøre når konkurrenten BMW tilbyr biler insamme segmentet med 600 km i rekkevidde?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA