Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Etron 55 Kampanje

Startet av denilson, mandag 11. november 2019, klokken 19:13

« forrige - neste »

denilson

Audi har nå lagt ut kampanje på E-tron 55 til 699.000,- Advanced Business eller Exclusive inkludert All-inclusive pakke til 779.900,-
Dekkpakke + fri service i 3 år samt 1,99 rente (samme tilbud som på 50) gjelder visstnok også på dette tilbudet

Har vurdert demobrukt 55, men ser jo at dette kanskje er et minst like godt tilbud.
Kanskje blir det noe lavere priser på demo / bruktbiler på finn.no ?

Prisliste med pakken ligger ute på audi.no:
https://www.audi.no/dam/nemo/no/pricelists/2019-11-11_Prisliste_Audi_e-tron_55.pdf

Trond.m

#1
Det er ikke overraskende. Det måtte jo komme en kampanje når e-tron 50 ble lansert med så aggressivt kampanjetilbud. EQC har nok også blitt en plagsom konkurrent.

denilson

Ja, såvidt jeg forstod det var det samme tilbud som på e-tron 50 hvor vinterhjul , service i  3 år samt rente på 1,99 var inkludert.
Levering av hengerfeste var derimot en utfordring som man måtte være klar over, derfor var hengerfeste ikke inkludert i noen av pakkene (Kun forberedelse)

Trond.m

Da er prisforskjellen mellom 55 og 50 nede i 140.000. Fortsatt relativt mye hvis man klarer seg med kortere rekkevidde. Men nå er plutselig etron 55 blitt mer interessant både i forhold til e-tron 50 og EQC. Og det er vel hensikten.

hemi

Prisen er endelig mer vettug.

Ordne hengervekt nå bare så kjøper jeg og ;)

Trond.m

#5
Slike kampanjer er topp for de som sitter på gjerdet og sliter med å bestemme seg. For de som akkurat har bestilt, eller som har ventet vinter og vår på levering, så er det nok en bitter pille å svelge. Trøsten er kanskje at hengerfeste tydeligvis er helt i det blå for kampanjebilene.

Noen som har undersøkt hva det koster å ettermontere hengerfeste i Sverige ?

daktari

Hva slags prisreduksjon er det snakk om her? Leveringstid?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Sitat fra: daktari på tirsdag 12. november 2019, klokken 07:09
Hva slags prisreduksjon er det snakk om her? Leveringstid?
Det er litt vanskelig å regne på, men tar du med verdien av vinterhjul, serviceavtale og kampanjerente, så blir det nok i størrelsesorden 100K.

Men...det er et men her. Bilene kan ikke bestilles med hengerfeste. Det må eventuelt ettermonteres, og de antyder opp mot 1 års leveringstid på hengerfeste. Bilene tipper jeg får kort leveringstid.

Counterpointer

Sitat fra: TM på tirsdag 12. november 2019, klokken 10:09
Men...det er et men her. Bilene kan ikke bestilles med hengerfeste. Det må eventuelt ettermonteres, og de antyder opp mot 1 års leveringstid på hengerfeste. Bilene tipper jeg får kort leveringstid.
Her må da snart tredjepartleverandører se muligheten.

Det er da virkelig ikke «rocket sience» å hverken lage eller montere et hengerfeste.

Trond.m

Sjekket prisen på delene til hengerfeste. 15.500 kr eks. mva. Leveringstid ukjent.

Med montering snakker vi om 26.000 kr og det burde være mulig å gjøre dette billigere.

Helt utrolig. Elon Musk klarer å sende en bil (med hengerfeste ?) ut i verdensrommet, mens Audi ikke klarer å levere en jernkrok !!!

mortdal

Auda Audi! Der kom den sviende, men ikke overraskende, skrellen av verdien på bilen min:-(. Prøver å trøste meg med at jeg har hatt e-tron i et halvt år nå, men det svir allikevel at jeg har betalt 80-100.000 for mye, og samtidig har hjulpet Audi å luke bort designfeil og softwarefeil.

SurSnasen

Sitat fra: TM på tirsdag 12. november 2019, klokken 10:41
Helt utrolig. Elon Musk klarer å sende en bil (med hengerfeste ?) ut i verdensrommet, mens Audi ikke klarer å levere en jernkrok !!!

Nåja. På 7 år har Elon Musk ennå ikke maktet å utstyre Model S med jernkrok.

daktari

Sitat fra: SurSnasen på tirsdag 12. november 2019, klokken 12:09
Sitat fra: TM på tirsdag 12. november 2019, klokken 10:41
Helt utrolig. Elon Musk klarer å sende en bil (med hengerfeste ?) ut i verdensrommet, mens Audi ikke klarer å levere en jernkrok !!!

Nåja. På 7 år har Elon Musk ennå ikke maktet å utstyre Model S med jernkrok.
Men det har vært en beslutning (uheldig kanskje) men X har hatt krok hele tiden og ikke problem med tilgang. Model 3 fikk etter ca 6 måneder i salg og har heller ikke delemangel.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvind.h

#13
Sitat fra: daktari på tirsdag 12. november 2019, klokken 07:09
Hva slags prisreduksjon er det snakk om her? Leveringstid?
58.000,- i rabatt på rimeligste modell til 699.000,- og 89.000,- i rabatt på dyreste modell til 779.000,-.

Om det stemmer at de legger inn vinterhjul, 3 år gratis service og 1,99% rente blir vel rabatten rundt 100k+ for den billigste og rundt 130k for den dyreste? Uten å finregne med kalkulator på rentefordel og priser. Mulig du også kan få storkunderabatt, men det vet sikkert selger

Jeg tok noen runder med prisliste og modellene nå, men ser jeg fortsatt ender på rundt 800k. Riktignok ned fra 850k, men med et par opsjoner jeg ikke hadde tatt med tidligere og som jeg egentlig ikke er interessert i. Om hengerfeste ikke blir levert med bilen blir den også uaktuell.

Kunne vurdert en skrapa business basisversjon og kun lagt til hengerfeste, men får man da mekaniske seter uten profiler?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: daktari på tirsdag 12. november 2019, klokken 12:54
Sitat fra: SurSnasen på tirsdag 12. november 2019, klokken 12:09
Sitat fra: TM på tirsdag 12. november 2019, klokken 10:41
Helt utrolig. Elon Musk klarer å sende en bil (med hengerfeste ?) ut i verdensrommet, mens Audi ikke klarer å levere en jernkrok !!!

Nåja. På 7 år har Elon Musk ennå ikke maktet å utstyre Model S med jernkrok.
Men det har vært en beslutning (uheldig kanskje) men X har hatt krok hele tiden og ikke problem med tilgang. Model 3 fikk etter ca 6 måneder i salg og har heller ikke delemangel.

Kan det være konsekvensene av tilfeller av ekstremt dårlig hulltaking på bilen som er årsaken til at de holder igjen på ettermontering? Kanskje Audi ser at de må ut med noe malverktøy til importører før de tør fortsette?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA