Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring på Ipace

Startet av wakas akhtar, mandag 11. november 2019, klokken 17:11

« forrige - neste »

wakas akhtar

Hva betaler dere i forsikring?
2019 modell
12000 km
4000 egenandel
75% bonus
Full Kasko med Leiebil
IF vil ha 15265,- i året med 75% bonus. Synes det var litt mye.

JorgenM

Du må komme med litt mer detaljer for å kunne sammenligne.

Min 2020 i-Pace er forsikret hos Storebrand:

7100,- / år
Kasko uten leiebil
75% bonus
12.000 km
8.000,- egenandel
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JPM

2019
16.000km/år
Kasko "pluss"
5000 EA

7800 Eika.

Norwegian Wood

Betaler 8.544 for Kasko Best i DnB, 16.000km, 75% bonus 1 år. Fører over 23 år og egenandel 4000. Veldig fornøyd med prisen men:

"Egenandel ved skade på batteripakke til el¬ og hybridbil er 10 % av reparasjonskostnaden per år etter 1. år, inntil 75 %, minst kr 6000."

Egenandel ved skade på batteriet er altså 50% etter 5 år, er dette standard i elbilforsirking? Samme som elektriske apparater.

I-PACE S MY 2020

Chimp

Interessant. Det kan fort bli mye penger ved totalskadd batteri etter kollisjon. Har ikke lest papirene mine enda, da jeg fortsatt er på introtilbudet til dnb

Ingeniøren

Sitat fra: Chimp på onsdag 13. november 2019, klokken 08:42
Interessant. Det kan fort bli mye penger ved totalskadd batteri etter kollisjon. Har ikke lest papirene mine enda, da jeg fortsatt er på introtilbudet til dnb

Det kan da ikke være slik at batteriet bare delvis er inkludert i en skade ??? Noe annet om batteriet er skadet av misbruk. Har og DNB gjennom forhandler men får se meg om etter et annet selskap om dette er riktig !
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Orbit

Sjekket mine vilkår hos Enter. Skade på batteri som en del av ulykke er dekket på samme måte som resten av bilen. I tillegg er det en maskinskade-komponent, som dekker dersom motorer og/eller batteri får problemer uten at det har vært noen ulykke. Den har også en forhøyet egenandel, men mye mer moderat enn DnB (maks 25% på 8 år gammel bil under 200' km, 50% etter dette):
SitatDekningen er utvidet til å omfatte kostnader til reparasjon av plutselig og uforutsett mekanisk skade i kjøretøyets motor, girkasse og kraftoverføring med tilhørende styreenheter. For el- og hybridbil er batteripakke og elektronisk styringsenhet også omfattet. Det svares også for merkostnader som overstiger egenandelen for demontering og andre undersøkelser som er nødvendig for å fastslå om skaden skal dekkes av selskapet.
[...]
Egenandelen er 4.000 kroner for inntil 5 år gammelt kjøretøy. Det beregnes en egenandel på 50 prosent av skaden for kjøretøy som er kjørt mer enn 200.000 kilometer på skadedagen, minimum 4.000 kroner. For kjøretøy som er fra 5 til 8 år gammelt (10 år for bobil) og er kjørt mindre enn 200.000 kilometer på skadedagen, beregnes en egenandel på 25 prosent av skaden, minimum 4.000 kroner.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Norwegian Wood

Og hva er prisen i Enter?

Maskinskade dekkes også i DnB men egenandelen er etter kjørte kilometer så litt vanskelig å sammenligne med antall år som i Enter.

En god ting med DnB forsikringen er at en parkeringsskade ikke gir bonustap og leiebil er inkludert. DnB garanterer minst like god dekning som andre selskaper, men tar kanskje igjen på høy egenandel på batteri når bilen blir eldre. Økningen på 10% i året inntrer etter det første året så vi har tid til å sjekke dette ved kommende fornyelser. Verdt å merke seg at maskinskade ikke dekkes ved terrengkjøring. Er elvekryssing på Islandske fjellveger terrengkjøring?


I-PACE S MY 2020

Ingeniøren

Og når vi sammenlikner her er det greit å skrive hvor man bor da prisen på bygda eller byen kan være veldig forskjellig...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Orbit

Sitat fra: Norwegian Wood på onsdag 13. november 2019, klokken 23:20
Og hva er prisen i Enter?
(...)
En god ting med DnB forsikringen er at en parkeringsskade ikke gir bonustap og leiebil er inkludert.
Jeg har ikke en gang i-Pace, så det blir bare relevant å sammenligne vilkår, ikke pris. Enter dekker også parkeringsskade uten bonustap, og inkl leiebil.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Maxwell_400

#10
2020
12.000km/år
75% Bonus
20000 EA
Gjensidige:
Kasko 5778
(Bil pluss 7116)

Sted: Trondheim

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

Tilbud fra Frende i dag, har hatt 'standardforsikringen' fra DNB første året men er begynt å planlegge så dette er da sammen med resten av forsikringene mine (hus/vogn/båt/dyr/2 andre biler)

Årsmodell:  2019
Km/år:       25.000
Bonus:       75% > 3 år
Fører over 24 år.
Egenandel: 8000
Kasko:       8976 - som jeg syntes var en bra pris..?

Sted: Malvik/Trondheim, egen oppstillingsplass/garasje.

Ingeniøren

Shopper litt forsikring om dagen og oppdager at ikke alle selskaper dekker skader på glasstaket ved normal Kasko, da må man har såkalt pluss/super forsikring. Lurt å sjekke, da det kan bli dyrt om man får en streinsprut i taket slik at det går - det kan bli veldig dyrt. Godt ikke alle er slik....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Egil Fonn

#13
Følgende pris på denne i If
Troms Fylke
Bonus:75 %
Kjørelengde:20000 km
Super Spesial
Egenandel - Skader på eget kjøretøy:10 000 kr
Egenandel - Glassruter:2 000 kr
Egenandel - Veihjelp:0 kr
Egenandel - Hærverk:10 000 kr
Egenandel - Tyveri:10 000 kr
Egenandel - Brann:10 000 kr
Egenandel - Skader på andres ting:0 kr
Produkt
Skader på person
Skader på andres ting
Rettshjelp
Brann
Tyveri
Underslag av kjøretøy
Hærverk
Redning/veihjelp
Glassruter
Motor, girkasse og drivverk
Skader på eget kjøretøy
Økt erstatning ved totalskade
Leiebil
Utvidet leiebildekning
Fører- og passasjerulykke
171
Tredjemannsinteresse/leasing
296
Total årspris: NOK 9 328
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Egil Fonn

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 22. november 2019, klokken 18:02
Shopper litt forsikring om dagen og oppdager at ikke alle selskaper dekker skader på glasstaket ved normal Kasko, da må man har såkalt pluss/super forsikring. Lurt å sjekke, da det kan bli dyrt om man får en streinsprut i taket slik at det går - det kan bli veldig dyrt. Godt ikke alle er slik....

Er ikke taket laget av nærmest skuddsikkert glass? Det veier 70kg mer enn metall tak, så tipper det tåler mye.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA