Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2019.36.2.1 - Scheduled departure

Startet av tibber73, mandag 11. november 2019, klokken 09:05

« forrige - neste »

Daniel80

Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

tibber73

Nei. Jeg gjør som regel det, men ikke de siste gangene. Det står jo «rebooting» i appen like før den er oppdatert.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

stiAn80

Testa litt i går:

Satte planlagt avreise fra jobb i går med planlagt avreise 17:00. Ladingen startet til satt tid i appen, ferdig ladet ca 30 min før avreise. Etter lading startet den forvarming av kupeen, og bilen var ladet og varm til avreise 17:00.

Når jeg kom hjem satte jeg planlagt avreise til 07:45. Ladingen var satt til å starte 22:30. Gikk inn på appen i 23- tiden, og ladingen var ikke startet. Stod i appen "lading starter 22:30". Nå når jeg dro på jobb hadde ikke bilen ladet noe som helst, og var ikke forvarmet.

På jobb har jeg 7,4 kW lader, mens hjemme bare 2,6 kW. Lurer på om dette kan ha en betydning?

tibber73

Sitat fra: stiAn80 på tirsdag 12. november 2019, klokken 09:32
Testa litt i går:

Satte planlagt avreise fra jobb i går med planlagt avreise 17:00. Ladingen startet til satt tid i appen, ferdig ladet ca 30 min før avreise. Etter lading startet den forvarming av kupeen, og bilen var ladet og varm til avreise 17:00.

Når jeg kom hjem satte jeg planlagt avreise til 07:45. Ladingen var satt til å starte 22:30. Gikk inn på appen i 23- tiden, og ladingen var ikke startet. Stod i appen "lading starter 22:30". Nå når jeg dro på jobb hadde ikke bilen ladet noe som helst, og var ikke forvarmet.

På jobb har jeg 7,4 kW lader, mens hjemme bare 2,6 kW. Lurer på om dette kan ha en betydning?

Jeg har 1-fas 32A hjemme. Satt ned til 24A i bilen. Funksjonen er knyttet til lokasjon, dvs en innstilling for hjemme og en for jobb. Hos meg var det nok ren flaks at bilen ladet litt i natt.

Denne funksjonen fungerer nok "as designed". Det er bare å slå av driten og vente på ny oppdatering.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Handyman

Oppdaterte til 36.2.1 i går kveld, og satte timer til avgang i dag morges.
Alt fungerte som det skulle :)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Wibla

Test nummer to i dag, fungerer fortsatt ikke... Praktisk!
2018 Tesla Model S 75D

tibber73

Test nummer 3. Slo av funksjonen..
Bilen ladet og den var varm ved avreise (slo på varme via app)
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Erik N

Meiner du restarte MCU med brems-og-hold-inne-ratt-knapper, eller finnes det en mer hele-bilen-reboot jeg ikke er kjent med?

Sitat fra: Daniel80 på tirsdag 12. november 2019, klokken 08:23
Har du restartet bilen etter oppdateringen?

kodax

Oppgraderte til 36.2.1 i går ettermiddag, og satte da bilen til å lade på 5A og avreise til kl.10:45 (uten å restarte).
Bilen har ladet hele tiden (noe den jo strengt tatt burde for å få mest mulig strøm, da 5A ikke ville fylle tanken innen avreise). Appen viser at klima står på, temperaturen er 25 grader, selv om den er satt til 22 grader (defroster er ikke på).
Alt i alt fornøyd. Håper det snart kommer at ad hoc avreise som kan styres fra appen, og kanskje etterhvert ett forslag til oppvarming der den regner ut når man må dra for å rekke fram til en avtale med posisjon som ligger i kalenderen, og dermed ser når klima burde startes:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Wibla

Sitat fra: kodax på onsdag 13. november 2019, klokken 10:42
Alt i alt fornøyd. Håper det snart kommer at ad hoc avreise som kan styres fra appen, og kanskje etterhvert ett forslag til oppvarming der den regner ut når man må dra for å rekke fram til en avtale med posisjon som ligger i kalenderen, og dermed ser når klima burde startes:)

Dette hadde vært jævlig kult  :+1:
2018 Tesla Model S 75D

javeltravel

Jeg har TM3 og fikk 36.2.1 for to dager siden. Tok i bruk scheduled departure umiddelbart; Satt start lading 00:30 og avreise 05:30.

Dette fungerer fint, bortsett fra en ting: Den lader på bare 1 fase.

Jeg har forøvrig en Easee tilkoblet 3-fas 20A, og ved ordinær start av lading har jeg aldri opplevd at den ikke lader 3-fas. Jeg har ikke gjort endringer på Easee'en, den står fremdeles innstilt på 3-fas. Om jeg stopper scheduled charging og starter den manuelt igjen med appen så lader den 3-fas.
Tesla Model Y LR 2023 (est. mar-apr)
Tesla Model 3 LR 2019
Nissan Leaf 2014 ("utgående")

tibber73

Nå har jeg testet forsinka start av lading kl 23:30. Resultat: ingen lading i natt.
Startet lading i ettermiddag via app og da kom det flotte røde lyset i ladeporten. Jeg må ta ut kabel og sette inn igjen for at lading skal starte. Det er ingen feilmelding i app eller i bil når det lyser rødt i ladeporten.
Jeg ser også at 40 min forvarming via app IKKE varmer batteriet. Batteriet varmes kun når den lader.

Alle ladeproblemene kom med 2019.36.2.1
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Tiger123

Må si du er tålmodig tesla73..:) Snart passerer du ei uke med trøbbel.. Spørsmål du kanskje kan svare på; jeg finner ikke noe tegn på at jeg har fått Scheduled departure i appen, selv om jeg har 36.2.1, lastet ned tidligere i dag. Burde vel være noe i appen også?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

tibber73

#29

Vedlagte bilde viser hvor bra den automatiske forvarmingen er. Kan ikke slå på varmeseter el.l. Men nå startet den faktisk uten rødt lys i ladeporten.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA