Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

My Renault app

Startet av minibiti, mandag 11. november 2019, klokken 08:29

« forrige - neste »

minibiti

It usually works fine.
It is just having some problems right now, especially for Android it seems.
This should be solved in the coming days.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

saftsuse

Den gode gamle appen.  Blir vel to versjoner siden nå. Den fungerte som gull med tanke på å starte forvarming, den fungerte nesten 100 prosent.
Den nest siste appen fungerer ca 50% av gangene.

Den aller nyeste appen har jeg prøvd to ganger. Torsdag startet ikke kjølingen, fredag startet den.  Så den nyeste ligger godt an til å virke 50/50 den også.

Trist, da app med forvarming var en av kriteriene når jeg kjøpte bilen.

Problemet er jo at appen forteller deg at klima har startet og så teller den den fra 5 minutter, selv om klimaanlegget ikke starter opp.
I vinter så startet jeg en gang i blandt forvarming to ganger, slik at sjansen for at den i alle fall startet en av gangene er litt høyere.
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

minibiti

The problem is server side. I do not think it would have work any better with the old app.
They will hopefully iron these problem out soon.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Amund_Lavik

Har ikkje fått kontakt med bilen siden den norske appen ble faset ut, nesten som eg lurer på om problemet er bilen.

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk


minibiti

Have you tried to remove the car from the app and add it again?
Just in case...
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Svein_H

Jeg fjernet appen fra jobbmobilen i januar etter masse kluss, og da jeg heller ikke fikk installert den på mitt private nettbrett (kun for smarttelefoner, ikke nettbrett/PC/Mac sa Renault da jeg kontaktet de) ga jeg f... i hele appen og har klart meg fint uten. Får fortsatt SMS om start/stopp/avbrudd av lading, og det er vel den eneste funksjonen jeg har brukt, har overhodet ikke savnet noe mer.

Har nå kjøpt meg nytt nettbrett med SIM og ser at appen (4.6.15) er tilgjengelig i Google Store. Spørsmålet er da om jeg skal gidde å installere den og prøve på nytt, etter alle negative kommentarer og tilbakemeldinger både her inne og i Google Store. Er det noen nye og kjekke funksjoner som er verdt bryet, eller bør jeg bare fortsatt gi f... og bruke 20 sekunder på å gå ut i garasjen fremfor å irritere meg grønn over en app som ikke funker..?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

minibiti

I would give it a try, just out of curiosity! :P
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Svein_H

The app installed without any problems on my new tablet, and the car info comes up after login, so no need to re-register the car. But I have only a generic screen, with the menu for climate, charging, eco driving and properties. Any way I can easily check that the app actually works and is connected to my car?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

minibiti

I do not have the "older" Zoe anymore so I am a bit unsure how you link the car to the app now.
Before you had to use the VIN and the password you got for the connected services when you bought the car.
To test, you can try to condition the car and see if anything happens :)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Amund_Lavik

Sitat fra: minibiti på søndag 16. august 2020, klokken 11:45
Have you tried to remove the car from the app and add it again?
Just in case...
Har prøvd det meste, alle tester sei den har kontakt med bilen, men får ikkje opp noko informasjon. Så er vel berre å vente og sjå, eventuelt få de til å sjekke når bilen skal på service...

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk


fsorensen

Jeg ser at Renault på Facebook har svart at de har problemer med koblingen mellom appen og serverne i bakgrunnen og at det kun gjelder på Android.
2020 Renault Zoe Intens (ZE50)
2016 Mercedes-Benz GLE 500e (for å dra de tunge lassene og lengre turene)

mthns

Jeg får ikke programmert og satt på klima til forhåndsdefinert tid.. ikke fra app , men fra bil!!!!! Hva gjør jeg galt. Jeg satt inne i bilen for å prøve og låste døren

Svein_H

Har aldri opplevd at komforttimeren ikke har funket i bilen, derimot var ladeplanleggeren på min bil deaktivert i starten. Fikk forhandler til å reaktivere ZE inter@ctive, og etterpå har alt funket slik det skal.

Har hatt appen i noen dager nå, uten at jeg har fått kontakt med bilen. Prøvde å fjerne bilen og registrere den på nytt, og det eneste som skjedde var at lade-SMSene sluttet å komme. Gikk inn i appen og så at varsler var deaktivert, så jeg aktiverte alle sammen på nytt, og vips begynte SMSene å komme igjen umiddelbart (dro på butikken en kort tur rett etterpå, og plugget i laderen da jeg kom hjem), men jeg har fortsatt ikke kontakt med bilen i appen ...  ???

Har nettopp aktivert komforttimeren en drøy time fremover nå, så får jeg se snart om den også funker via app, selv om jeg ikke får opp noe info.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

Sitat fra: Svein_H på lørdag 22. august 2020, klokken 13:27
Har aldri opplevd at komforttimeren ikke har funket i bilen, derimot var ladeplanleggeren på min bil deaktivert i starten. Fikk forhandler til å reaktivere ZE inter@ctive, og etterpå har alt funket slik det skal.

Har hatt appen i noen dager nå, uten at jeg har fått kontakt med bilen. Prøvde å fjerne bilen og registrere den på nytt, og det eneste som skjedde var at lade-SMSene sluttet å komme. Gikk inn i appen og så at varsler var deaktivert, så jeg aktiverte alle sammen på nytt, og vips begynte SMSene å komme igjen umiddelbart (dro på butikken en kort tur rett etterpå, og plugget i laderen da jeg kom hjem), men jeg har fortsatt ikke kontakt med bilen i appen ...  ???

Har nettopp aktivert komforttimeren en drøy time fremover nå, så får jeg se snart om den også funker via app, selv om jeg ikke får opp noe info.

Gikk ut i garasjen og sjekket bilen 5 minutter før angitt tid, og komforttimeren var aktivert. Slo av timeren i bilen, låste bilen og gikk inn igjen, og aktiverte timeren i appen på nytt med et litt senere tidspunkt. Sjekket så bilen en gang til på det angitte tidspunkt, og timeren var igjen aktivert.

Det er helt tydelig at data blir sendt fra app til bil (både varsel og komforttimer angitt i appen, som bilen har mottatt) og også tilbake fra bilen (SMS ved ladestart og -slutt), så hvorfor appen ikke gir noe info om bilens status henger jo ikke på greip. Mulig man må være fransk for å se logikken bak ...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Amund_Lavik

Fikk plutselig ein oppdatering, og no kan appen fortelle meg at eg ladet bilen søndag kveld

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA