Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: My Renault app  (Lest 6771 ganger)

bårdk

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 52
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #15 på: Mandag 02. Desember 2019, klokken 17:11 »
Får beskjed om aktiveringskoden er feil, selv om jeg har dobbeltsjekket at den er riktig. Anyone?

minibiti

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2016
  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Welcome to the future
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #16 på: Mandag 02. Desember 2019, klokken 17:28 »
Can it be that  you are entering the letter O when you should enter the digit zero or something like that?
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - in use)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Sold)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - sold)

erinaes

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #17 på: Mandag 02. Desember 2019, klokken 18:23 »
Samme her - jeg har dobbelsjekket og kvadruppelsjekket - får feil uansett. Regner med at det løser seg om noen dager. Samme surret da jeg registrerte bilen som ny for 2 år siden, men det kom på plass etter hvert.

Svein_H

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 324
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #18 på: Mandag 02. Desember 2019, klokken 19:13 »
Jeg får ikke brukt den nye appen da jeg har Windows Phone. Har sendt gjentatte mail med purringer til Renault over flere uker og spurt om de har web-baserte alternativer for de uten iPhone eller Android, har fått flere lesebekreftelser men ikke et eneste svar tilbake..! >:(

Så da får jeg spørre her inne i stedet: Er denne appen en nødvendighet, eller vil jeg ha samme funksjonalitet gjennom My ZE Online og andre websider som kan nås med en vanlig nettleser?
2018 Zoe Intens R90
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv

minibiti

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2016
  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Welcome to the future
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #19 på: Mandag 02. Desember 2019, klokken 21:47 »
A lot is the same...
The biggest feature you would miss is the trip planner.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - in use)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Sold)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - sold)

Svein_H

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 324
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #20 på: Tirsdag 03. Desember 2019, klokken 08:35 »
Thanks for the clarification. The trip planner is not a loss for me, so I'll just continue with the web based tools. I do have an Android tablet without a SIM card though, maybe I'll give the new app a try just to see what it's like.
2018 Zoe Intens R90
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv

minibiti

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2016
  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Welcome to the future
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #21 på: Tirsdag 03. Desember 2019, klokken 09:06 »
What I miss the most in the new app is the charging history, and the possibility to force the charge to start right away if the car is plugged in but programmed to start later.
The new app also gives you the reading of the km from the odometer. It updates around once a day. Useless but fun ;)
So far I am using the app against my R110 and it is working fine.
As I understand, I will be able to push trips and stuff to the Easy Link in the car when I get the new one.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - in use)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Sold)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - sold)

hsa77

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 846
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #22 på: Tirsdag 03. Desember 2019, klokken 12:06 »
Jeg har heller ikke klart å få aktivert appen. Nå fikk jeg nettopp en epost fra Renault med at de har problemer med servere i Frankrike og at jeg må smøre meg med litt mer tålmodighet... Jaja, får bare håpe jeg venter på noe godt.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

saftsuse

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #23 på: Mandag 09. Desember 2019, klokken 08:57 »
Noen som kan bekrefte om forvarming både planlagt og direkte fungerer med den nye appen?

Jeg skulle til og oppdatere appen, men andre brukere har lagt inn at forvarming ikke fungerer lenger. Med anbefaling om å ikke laste ned ny app da den gamle slutter å fungere ved oppdatering..

Jeg har ikke tenkt til å gå vinteren i møte uten mulighet for å starte oppvarming, nesten det eneste jeg bruker appen til :-)
Eidsvoll
Har lyst på i-Miev

Amund_Lavik

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 29
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #24 på: Mandag 09. Desember 2019, klokken 09:01 »
Direkte forvarming ved bruk av knappen merket "start" fungerer for meg. Tidsinstilling frå app fungerer ikkje (klimastyring).

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk


saftsuse

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #25 på: Tirsdag 10. Desember 2019, klokken 18:45 »
Glimrende.
Da blir det å prøve den nye appen.

Takk
Eidsvoll
Har lyst på i-Miev

bårdk

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 52
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #26 på: Fredag 20. Desember 2019, klokken 15:37 »
Da var den nye appen aktivert etter at jeg fikk epost i dag.

Svein_H

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 324
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #27 på: Fredag 20. Desember 2019, klokken 20:53 »
Har også fått mail om den nye appen. Fikk også klar beskjed om at de websidene jeg hittil har brukt vil forsvinne, og eneste mulighet heretter blir da Android eller Iphone.
2018 Zoe Intens R90
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv

hsa77

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 846
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #28 på: ſøndag 22. Desember 2019, klokken 16:40 »
Fint jeg følger ned på dette forumet, eposten fra Renault havnet i søppelposten...

Appen ble nå aktivert og koblet mot bilen uten trøbbel.

Førstesiden gir raskt oversikt over batteristatus og lading samt kjekk knapp for aktivering av klima. Men ladehistorikken finner jeg ikke lenger... Fremskritt at jeg slipper å logge inn hver gang, men noe stor oppgradering kan det ikke sies å være.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Svein_H

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 324
    • Vis profil
Sv: My Renault app
« Svar #29 på: Onsdag 08. Januar 2020, klokken 09:52 »
Jeg får beskjed i Google Play om at "Enheten din er ikke kompatibel med denne versjonen", og får dermed heller ikke installert My Renault. Har sjekket at nettbrettet ligger i listen over enheter kompatible med Google Play og at kontoen er knyttet til nettbrettet, men får fortsatt ikke installert appen. Noen andre som har opplevd dette og har en fiks? Oppdaget i dag at websidene jeg hittil har brukt har blitt lagt ned, så for øyeblikket har jeg null mulighet for kommunikasjon med bilen.

My ZE-appen er derimot tilgjengelig, men er det noen vits i å installere den hvis den skal utgå..?
2018 Zoe Intens R90
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv