Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

WeConnect

Startet av Radiobil1, søndag 10. november 2019, klokken 13:15

« forrige - neste »

Radiobil1

På eGolfen så kan man slå på ruteoppvarming rett i appen, i tillegg til klimaregulering.

Hvorfor har de ikke puttet det på eUpen?

Kan det kanskje komme på neste oppdatering, når de nye kommer på veien.
Burde jo sende inn endringsønske til VAG på det!

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Radiobil1

Sendte dem et endringsønske!

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Typhoon7

Med tanke på at de ikke har klart å få til slik at de første e-up!ene kan fjernstyre 'avreisetidspunktene' via appen, så ville jeg ikke hatt de helt store forventningene.

sveander

Ikke hold pusten  8)

Er det mulig å skru på varmen på noen måte uten appen. Sånn uten å starte bilen.
Jeg har ikke displayet på dashbordet

Svein-Tore
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Amatøren

Enten appen We Connect eller programering med appen 'maps + more', men da kun når bilen er påslått og mobilen er koblet til bilen (forutsetter 'face lift' utgave uten NAVI montert - kun mobilholder - biler med NAVI har den funksjonen på NAVI slik jeg har forstått).

Appen 'maps + more' er NAVI med mye mer i tillegg.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Typhoon7

Sitat fra: Amatøren på torsdag 21. november 2019, klokken 10:54
Enten appen We Connect eller programering med appen 'maps + more', men da kun når bilen er påslått og mobilen er koblet til bilen (forutsetter 'face lift' utgave uten NAVI montert - kun mobilholder - biler med NAVI har den funksjonen på NAVI slik jeg har forstått).

Appen 'maps + more' er NAVI med mye mer i tillegg.
Mulig jeg leser feil, men du trenger ikke facelift for å starte varmen via app.

Uten app blir det vanskelig. Da måtte man eventuelt programmert om hele greia, og det tror jeg de færreste prøver seg på/får til.

Amatøren

Slik jeg har forstått det:

  • Før 'face lift' = Levert med NAVI (da er funksjonene for oppsett av forvarmingstidspunkter i en meny der).
  • 'Face lift' = Levert uten NAVI (da er funksjonene for oppsett av forvarmingstidspunkter i 'maps + more' app - Smart telefon med 'maps + more' app erstattet NAVI).

Jeg forsto det slik at spørsmålet gjaldt hvordan sette forvarming uten å bruke 'We connect' app. ' We Connect' app er for begge versjoner av e-up!.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Typhoon7

Sitat fra: Amatøren på torsdag 21. november 2019, klokken 11:14
Slik jeg har forstått det:

  • Før 'face lift' = Levert med NAVI (da er funksjonene for oppsett av forvarmingstidspunkter i en meny der).
  • 'Face lift' = Levert uten NAVI (da er funksjonene for oppsett av forvarmingstidspunkter i 'maps + more' app - Smart telefon med 'maps + more' app erstattet NAVI).

Jeg forsto det slik at spørsmålet gjaldt hvordan sette forvarming uten å bruke 'We connect' app. ' We Connect' app er for begge versjoner av e-up!.
Det stemmer nok, men du kan uansett starte varmeapparatet via app på pre-facelift der og da (tenker ikke på endring av tidspunktene for forvarming).

For spørsmålet over er nok svaret at det ikke går.

sveander

jeg hadde jo tidligere Car Net så det funker også på min 2014 å styre varme / lading.
Men jeg synes det er for mye å betale for en app som funker annen hver gang.
Jeg hadde mye ladeproblem før og da var appen fin for å overvåke. Men nå har jeg ny ladekabel og trenger egentlig bare å skru på varme på vinteren.

Jeg klarer ikke kommuniserer med mobilen slik jeg har forstått at man må på "maps and more".
Så jeg har en tidlig modell med sine begrensinger.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Elmo

Enig sveander. CarNet er alt for dyr.
Jeg har forsøkt Maps&More app flere ganger etter jeg droppet CarNet, men den sier at det ikke klarer å opprett bt-forbindelse selvom både telefonsamtale og medieavspilling via by funker.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

cmniels

Sitat fra: Elmo på fredag 22. november 2019, klokken 11:08
Enig sveander. CarNet er alt for dyr.
Jeg har forsøkt Maps&More app flere ganger etter jeg droppet CarNet, men den sier at det ikke klarer å opprett bt-forbindelse selvom både telefonsamtale og medieavspilling via by funker.

Hva er Maps&More app?

sveander

Sitat fra: cmniels på tirsdag 03. desember 2019, klokken 13:28
Sitat fra: Elmo på fredag 22. november 2019, klokken 11:08
Enig sveander. CarNet er alt for dyr.
Jeg har forsøkt Maps&More app flere ganger etter jeg droppet CarNet, men den sier at det ikke klarer å opprett bt-forbindelse selvom både telefonsamtale og medieavspilling via by funker.

Hva er Maps&More app?

En app til mobilen hvor du kan knytte deg til bilen gjennom bluetooth til radioen i bilen.
Ved hjelp av denne kan du vist styre en del ting. Fordrer nye type radio

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.volkswagen.mapsandmore&hl=no
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Elmo

Sitat fra: sveander på tirsdag 03. desember 2019, klokken 14:09
Sitat fra: cmniels på tirsdag 03. desember 2019, klokken 13:28
Hva er Maps&More app?
En app til mobilen hvor du kan knytte deg til bilen gjennom bluetooth til radioen i bilen.
Ved hjelp av denne kan du vist styre en del ting. Fordrer nye type radio

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.volkswagen.mapsandmore&hl=no
Som ikke klarer å koble seg til bilen  >:(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA