Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan slå på varmetråder i ruten med app?

Startet av RayBomb, søndag 10. november 2019, klokken 11:44

« forrige - neste »

RayBomb

Hei, i bilen har jeg slått på automatisk påslåing av varmetråder både foran og bak, men når jeg starter klima med appen, så aktiveres varmevifte, men ikke varmetrådene. Er de ikke ment å Skulle starte med appen? Og hvis så, er ikke det nokså tullete i minus 6?
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Chimp


JorgenM

Jeg mener varme i både front- og bakrute aktiveres når jeg forvarmer min bil?
I alle fall lyser begge symbolene når jeg setter meg i bilen når forvarming er aktivert.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Tellus

Dessverre kjøres verken varmetråder, setevarme eller rattvarme under forvarming.
Når jeg setter meg inn i bilen så starter varmegradene i bakvinduet opp. Mulig det er en del av smartsystemet.

Dette er ting jeg antar Jaguar kan relativt enkelt burde kunne legge til. I hvert fall varmetråder i bakrute og setevarme står høyt på ønskelisten.

Kanutten

Sitat fra: Tellus på søndag 10. november 2019, klokken 14:19
.... I hvert fall varmetråder i bakrute og setevarme står høyt på ønskelisten.

Enig, men jeg synes rattvarme er enda viktigere.

xyzzy

Sitat fra: Tellus på søndag 10. november 2019, klokken 14:19
Dessverre kjøres verken varmetråder, setevarme eller rattvarme under forvarming.
Når jeg setter meg inn i bilen så starter varmegradene i bakvinduet opp. Mulig det er en del av smartsystemet.

Dette er ting jeg antar Jaguar kan relativt enkelt burde kunne legge til. I hvert fall varmetråder i bakrute og setevarme står høyt på ønskelisten.

Rattvarmen er veldig rask... og varme i sete er vel lite effektivt inntil man presser setet litt ned ved å sitte i det?

Jeg vil først og fremst ha mulighet til å slå varme i for- og bakrute, for å tine vekk snø og is i størst mulig grad.


Tellus

Sitat fra: xyzzy på søndag 10. november 2019, klokken 20:49
Sitat fra: Tellus på søndag 10. november 2019, klokken 14:19
Dessverre kjøres verken varmetråder, setevarme eller rattvarme under forvarming.
Når jeg setter meg inn i bilen så starter varmegradene i bakvinduet opp. Mulig det er en del av smartsystemet.

Dette er ting jeg antar Jaguar kan relativt enkelt burde kunne legge til. I hvert fall varmetråder i bakrute og setevarme står høyt på ønskelisten.

Rattvarmen er veldig rask... og varme i sete er vel lite effektivt inntil man presser setet litt ned ved å sitte i det?

Jeg vil først og fremst ha mulighet til å slå varme i for- og bakrute, for å tine vekk snø og is i størst mulig grad.

De andre elbilene jeg har/har hatt har/hadde gode og varme seter etter forvarming. Min HSE bruker veldig lang tid på å varme opp setet. Kan ha noe med at jeg har ventilerte seter å gjøre. Uansett føles det litt unødvendig å sette seg ned i et iskaldt sete når resten av kupeen er varm.

Er enig i at forvarming av ratt ikke er viktig, men det hadde liksom ikke kostet noe å ta det med.

Ingeniøren

#7
Det er nok en grunn til at de har valgt å ikke ta med seter og varmetråder. For en del termostat regulert utstyr kan det være fornuftig at det benyttes under tilsyn...

Ellers synes jeg det er litt kjærring å klage på kalde seter når bilen er oppvarmet  ;) Har ikke valgt varme i rattet og varmen i setet bruker jeg sjelden eller aldri, men jeg forvarmer bilen ja..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JaguarNorge

Sitat fra: RayBomb på søndag 10. november 2019, klokken 11:44
Hei, i bilen har jeg slått på automatisk påslåing av varmetråder både foran og bak, men når jeg starter klima med appen, så aktiveres varmevifte, men ikke varmetrådene. Er de ikke ment å Skulle starte med appen? Og hvis så, er ikke det nokså tullete i minus 6?
Oppvarmet frontrute og bakrute fungerer bare når den elektriske motoren startes. I kalde omgivelser slås varmeelementene i front- og bakruten på automatisk når den elektriske motoren startes. Funksjonen kan slås på eller av via Klimainnstillinger. 
Klima er kun for å sette kupévarme.
Her kan dere lese om klimastyring: https://www.ownerinfo.jaguar.com/document/4K/2020/T29858/34315_no_NOR/proc/G2320266.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA