Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Store svigninger i ladehastighet ved lading på ordinær 16a kontakt

Startet av Buddyfox, søndag 10. november 2019, klokken 11:43

« forrige - neste »

NorthWest

Sitat fra: Lynet på mandag 11. november 2019, klokken 21:57

Føler at Tesla har strupet mye i sommer, mindre regen ved lunket batteri, dårlige superlading, og nå problemer med lading ved noen få minus.

Siden vi er mange som opplever dette, er vel det en mulighet. Forsøkt med/uten Range Mode?
Model X 100D - 2017

Lynet

Rekkeviddemodus av og en kjøretur for å varme batteriet til 10 grader ville nok hjulpet her ja.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

NorthWest

Men det skal vi jo ikke behøve. For min del er dette helt nytt.
Om en skal slite slik med lading i normal vinterkulde, er det rett og slett ikke godt nok.
Er det en softwaremessig endring i BMS, må denne endres snarest.
Er det ikke en programendring, må det være skjedd noe med systemet for batterivarme. Men det er kanskje lite sannsynlig når så mange opplever de samme problemene med lading.
Model X 100D - 2017

mthoring

Er ikke bare at BMS forlanger høyere temp for lading nå da? Slik at den bruker mer energi på å varme batteriet under lading enn før?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA