Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Komplett vinterhjulpakke

Startet av Jorgene, lørdag 09. november 2019, klokken 15:22

« forrige - neste »

Jorgene

Har nylig bestilt en brukt Model S P85D 2015-modell fra Tesla som blir levert i uke 50/51. Bilen leveres på sommerdekk. I den forbindelse trenger jeg å kjøpe komplett sett med felger og vinterdekk. Hva anbefales av felg og vinterdekk?

Wibla

Du kan ta en titt på finn etter komplette hjulpakker, ser det er flere som selger Tesla 19" med hakka r2/r3.

Ellers har det vært mye rart med levering av vinter/sommerhjul på brukte biler kjøpt rett fra Tesla, så jeg ville ikke nødvendigvis stolt på at det de sier (om sommerhjul) stemmer.
2018 Tesla Model S 75D

Alfa Bergen

Jeg kjøpte nettopp vinterhjul til min Model S. Michelin X-ice3 på PH turbin felger i «gun metal». Betalte 17000kr inkludert sensorer og montering i Bergen
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

JorEl

Jeg betalte vel 18.5knok for PH turbin, gunmetal, med CVC7. Metal Gun gleder jeg meg til å sette på, siden de er så tøffe 8) :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Elbil fundamentalist

Det er plenty med originale Tesla hjulsett på Finn.no også.

Jeg har slipstream 19» Pirelli zottozero 3. Synes disse dekkene er mer sporty, med presise egenskaper, men også viktig at de har glimrende våtvei egenskaper. Kjørte hjem fra København i øsende regnvær her for et par helger siden. Hjulspor fulle av vann ble effektivt drenert vekk i dekkenenes 2 dype langsgående og romslige drenerings kanaler. Kanskje ikke aller best på hard core vinterføre, men det er ikke det føret jeg kjører mest på uansett. Med 4 hjulsdrift er uansett fremkommelighet ikke noe problem. De er også langt mer slitesterke enn de supermyke testvinnere, som jeg uansett synes er for myke og «drifter» for mye på de myke lamellene. Kanskje noe å tenke på med momentsterke P85D.

Siden jeg er totalt kompromissløs, skifter jeg til (vinterhjulsett2) med Hakka8 piggdekk i «kjernevinteren» pga stor elgfare på klassiske vinterveier til hytta hvor sporete snø, is og porselensnø gjør alle piggfrie dekk underlegne skikkelige piggdekk uansett. Å ikke kjøpe på piggdekkene i «svartsesongen» sparer piggene, men også miljø, støy (og litt pigg avgift også).

Skulle jag hatt samme hjulsett hele vinteren, hadde jeg (igjen) valgt Michelin iceX XI3 (som jeg valgte på vår første modellS 85D. Ser også ut til at Alfa Bergen deler mitt syn her. De har en dreneringkanal i midten samt 2 mindre på hver side, som hjelper vann og slaps vekk. Hard core vinteregenskaper er ivaretatt OK, samt bedre slitestyrke også...

https://www.michelin.no/auto/tyres/michelin-x-ice-xi3
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Muffinman

Jeg har også valgt en slik løsning med "høstdekk" og vinterdekk. Vinterdekkene her er foreløpig Hakka 8 her også. Men kjører 20-25000 hver vinter så det byttes relativt ofte.

Totning

#6
Kjøpte 19 pH turbin med maxxis piggfrie. 13500. Annonse på Finn.  Har så vidt prøvd de på snø, og det kjennes bra ut. Må si de ser meget bra ut og :)

Fikk prøvd de på skikkelig snøføre i går. Første vintersesong for meg med Model S RWD. Storfornøyd så langt.
2014 S85. AP1.


Jorgene

Tusen takk for gode svar, nå har jeg noen gode alternativer å se på fram til midten av desember :)

JorEl

Var en stor glede å sette på vinterdekkene i dag. Var det CVC7 dekkene mine heter mon tro? (Måtte sjekke, kjente de igjen her;https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2018/continental-contivikingcontact-7/ ) De gjør at Teslaen støyer mindre og glir over dårlig asfalt. Herlige rett og slett.
Men jeg har kjørt lite ifht mangen av dere, og har dermed liten erfaring med flotte nye dekk..
Tror disse kommer til å vare lenge for meg. Men når jeg skal ha sommerdekk vil jeg prøve Landsail, de frister mtp mye for pengene. Lite støy og slitesterke var vel disse. Det er midt i blinken for meg.
Fikk med Michelin Pilot Sport 3 på sommerfelgene av Tesla. Gode dekk, men ifht CVC7 er de harde og bråker litt. Men de er gode dekk som gjør at bilen sitter godt fast i veien. Kommer ikke til å kjøpe sommerdekk som koster 3k pr stykk...det blir for mye for meg ::)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA