Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Karlstad / Europark tar seg dobbelt betalt for sine kommunale parkeringsplasser

Startet av sylwester, fredag 08. november 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

sylwester

Jeg var på overnatting i Karlstad og de hadde betaling av parkering via egen app eller automat, mens ladingen kun var betalt over Easypark. Alle kommunenes elbilplasser fungerte på denne måten.

Karlstad har avtale med EasyPark for betaling av lading til 3SEK/kWh. Jeg ladet et sted med maks 11kW så min Leaf kunne kun lade maks 3,7kW og den sto der i 9 timer. Jeg fikk en kvittering på 159,30NOK (168,11SEK). Dvs. de hadde tatt 6kr/kWh.

Jeg har sendt en klage til Karlstad kommune siden jeg syns dette er urettferdig behandling ev elbileiere. De skal behandle min sak til uka. Jeg kan godt betale 6kr jeg, men da bør det stå slik at man kan velge å hurtiglade for en billigere penge isteden.

I mellomtiden så så jeg at EasyPark, som fikk en kopi av min opprinnelige klage til Karlstad kommune, har endret kvitteringen min i appen til 254,10NOK. Unntak av det så stemmer alle trekk fra konti med det opprinnelige prisen så her har det hendt noe rart. Mulig parkeringsselskapet ikke vet forskjell på minus og pluss  :o

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Ingeniøren

De prøver seg hele tiden og satser på at folk ikke gidder å klage fordi beløpene ikke er all verden, og mange bekker små...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

sylwester

Ja, jeg har nok  brukt over 80kr i tid på dette allerede så jeg tar det som en prinsippsak. Hadde det stått 6kr/kWh hadde jeg helt sikkert koblet meg på og betalt siden jeg vil ha minst mulig stress på tur. Jeg hadde muligens gått for en dyrere løsning hvis bilen fikk stått i garasjen til hotellet.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA