Vet ikke helt om jeg er enig med deg i at tyskerne alltid kjører så perfekt, de kjører heller veldig aggressivt og forventer at saktegående skal flytte seg ved å holde høy fart og bremse sent........ Det liker sikkert noen, men perfekt er ikke et dekkende utrykk.
Er enig i at venstrefeltssjåførene der ofte kjører aggressivt, men jeg liker det for å være ærlig. Med Model 3-en kunne jeg holde 170-180 km/t gjennom nesten halve Tyskland på vei til og fra Italien i sommer. Ved høyere hastigheter, 200+, begynte det å føles utrygt og ukomfortabelt. Man kjenner det ved at bilen begynner å føles retningsustabil, og det er mye vibrasjoner og støy.
Når det gjelder "forventer at saktegående skal flytte seg ved å holde høy fart og bremse sent" så er det rett og slett fordi det er ulovlig der å ligge og blokkere for folk som vil forbi, ihvertfall i feltet lengst til venstre, og jeg tror den regelen håndheves. Derfor er folk der veldig flinke til å legge seg til høyre i god tid når noen kommer rasende bak dem. Det er bare å tilpasse seg og gjøre som de lokale, ikke bare i Rom, men også i Tyskland. Synes de har et imponerede ordentlig forhold til dette med hvilket felt man skal ligge i.
Jeg mente for øvrig at de ulike feltene holdt en "perfekt" forskjell i fart fra hverandre. Autobahn må liksom se veldig ordentlig og organisert ut fra lufta. Jeg mener ikke at tyskerne nødvendigvis alltid kjører perfekt. De blåser i større grad i fartsgrensene enn det vi gjør her, for eksempel. Selv overholdt jeg alltid fartsgrensene, men der det ikke var fartsgrense kjørte jeg gjerne opp mot 180 km/t.