Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3P og endringer i track mode fra sist det var vinter.

Startet av hemi, fredag 08. november 2019, klokken 14:14

« forrige - neste »

hemi

Snøen er her, jeg ser sladdende tesla i veiene og ser også trenden på facebooook, det er bra :)

Men, har noen fått testet litt? for meg virker det som de har skrevet om track moden litt fra hvordan den var sist, jeg opplever nå at de bruker styrevinkel sensoren vesentlig mer for å justere kraften.

Trolig er dette vesentlig bedre for faktisk banekjøring på tid, men vesentlig dårligere for å sladde, den prøver jo effektivt å faktisk rette opp bilen der hjulene peker, når du prøver å kjøre sidelengs.

Den virker også mye mer restriktiv på hjulspinn/slipp og lar deg rett og slett ikke utnytte all kraften, den kjører mer power bak jevnt over, med "støt" fremover for å rette bilen (avhengig av rattposisjon)

Hører gjerne andres synspunkter.

Hodetelefoner

Ehh... Går du på valium?
Har du ikke merket at gassresponsen er dårligere enn i chill mode?
Vi har en trackmode som senker gassresponsen helt sykt.
Du får bare vende deg til at tesla senker effekt og slike morsomme ting.
Helt vanlig praksis dessverre

hemi

Ikke hatt bilen i chill mode siden jeg kjøpte den og testet første uka egentlig, så nei.

Hadde håpet 100% "flat watt pedal" iaf var tilnærmet vanlig modus, men det er ikke så om dagen? har du noe mer info? Den har da altså mindre effekt i track mode på full gass, enn i vanlig modus ? (ikke chill)

Slår meg at vi trenger en "drift mode" som ikke bruker styrevinkel sensoren i like stor grad.

Skal ut med rallybil etterpå, får trøste meg med at aktive diffene der gjør ting mer morro, ikke mindre!

Hodetelefoner

Mulig effekten er der. Men sjekk ut gassresponsen. Selv i sport er den nå bedre enn trackmode.
Sjekk gassresponsen du har i revers. Slik hadde man i trackmode før.
P bilene hadde den responsen i  insane og Ludicrous modus før. Den er borte.

Eneste teslaen med god respons nå, er model 3 performance, I revers.....
Men vi tesla eiere bare smiler og lar tesla fjerne mere og mere moro ifra oss :(

P85D

Forskjellen er at du får linjær gassrespons i track mode. Mye enklere å moderere gassen med linjær pedal. Det beyr at du må tråkke mer på pedalen for å få tilsvarende effekt. Alle sportsbiler med denne funksjonen gjør tilsvarende. Det er sånn det er å kjøre sportsbil/banebil  :+1:
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

hemi

Gassrespons er ikke problemet for sladdinga, men på bane ønsker man ofte linjær pedal følelse og ikke rive løs plutselig, ferrari har en syk tendens til litt brå pedal på sugisene sine feks.

Problemet med track mode nå er at den kutter hjulspinn og all gass! uansett hvor wattpedalen står, og at den prøver korrigere avhengig av styrevinkel, så svinge venstre kjøre høyre funker ikke slik du ville gjort.

magnetic

inntresang video hvor han tester ut trackmode på aktiv svingkjøring og forklarer ulikheter

https://www.youtube.com/watch?v=JVXkwYOPLC0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA