Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eniro vs 75d som familiebil, rådførimg

Startet av Jim_Nos, fredag 08. november 2019, klokken 00:44

« forrige - neste »

JorEl

Hadde byttet bil om jeg fikk mer for den jeg hadde. Det kan endre seg fort når så mange elbiler kommer fremover. Men alle må ta sitt eget valg, og vet selfølgelig best sitt eget beste :)
TM3 er jo mest for pengene om man kan klare seg med litt mindre innlasnings-muligheter. Jeg lokket den på en kompis, som enda er fornøyd.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

Kanskje kan du få TMY allerede neste år, og den har kanskje den ekstra plassen du trenger.
Samtidig har kanskje da Niro-en falt endel i pris, slik at du allikevel må ut med noe ekstra for å kjøpe 4WD for 474K..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Sitat fra: Jim_Nos på søndag 10. november 2019, klokken 23:09
1. At det vart så trangt i baksetet trakk veldig ned.
2. Den spesifikke modell S'n jeg såg på ville ikkje ha full garanti etter 120k km, ser for meg at det drar ned salgsprisen mye når jeg skal selge.
3. Har ingenting å utsette på niro, topp i bruk og nytte hittil. men det er en grå fornuftig, grå bil.

Når det er sagt, «vil ha» begjæret er der. 4,4 sek 0-100, app, mye bedre mediesenter, 4wd. Samt at salgsprisen på niro er Ca 40k kr over nypris i skrivende stund, er ikkje store utlegget for å bytte.  Leser over mitt eige innlegg og blir enda mer i tvil 🙃
For 50k er egentlig Teslaen overlegen på det meste som hovedbil, men vi har en e-Niro i stedet for S (eller 3) selv, og som nummer to bil er det med en bedre følelse.. veldig romslig inni samtidig som utvendige mål gjør den populær hos madammen. Den har lenger rekkevidde enn hovedbilen vår, men Tesla (X) er allikevel overlegen på ladeplanlegging og derfor også langtur. S og e-Niro er begge trange i døråpningen når 3-åringen skal inn og ut av bakovervendt sete i base, X-en er i en helt annen liga. Men må vel fortsatt et par hakk opp i pris også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA