Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bytte av BCB (batterilader)

Startet av erikskutle, fredag 15. november 2019, klokken 15:10

« forrige - neste »

erikskutle

12-voltsbatteriet sluttet å lade på min 2014-modell, og tydeligvis må man bytte hele batteriladeren som da er felles for både 12-voltsbatteriet og hovedbatteriet for å få dette til å fungere igjen. Verkstedet vil ha 26.000 for jobben...

Noen som vet om det er mulig å få tak i disse andre steder? Har prøvd å Google litt, uten hell.

Eventuelt om noen har en delebil tilgjengelig?
Tesla Model 3
Renault Twizy

SuperSSRallyGT

Anbefaler deg å lese engelske og tyske Twizy-forum om dette.
Laderen er en enkel metallboks montert under bilen, og fullt mulig å bytte selv  . Mener jeg leste at den kostet ca tilsvarende drøye 8.000,- Full beskrivelse med bilder mm på aktuelle forum.  Også delenummer. Lykke til 👍

SuperSSRallyGT

Ellers så er det vel kjent at 12 V batteriet ikke er det sterkeste, så er det ikke byttet tidligere ville jeg startet med et nytt 12 v batteri. 
Om bytte av dette kan du også lese på engelsk Twizy-forum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA