Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stoppet plutselig under kjøring - Drivverk feil

Startet av epledude, torsdag 07. november 2019, klokken 13:50

« forrige - neste »

epledude

2018 mod, fully charged 94 ah.

Kjørte til jobb i morges i 4 blå, så stoppet bilen plutselig under fart uten noe forvarsel.
Feil i drivverk med rød varseltrekant. Alt døde, og ikke fikk jeg styrt heller. Godt jeg ikke var i en sving eller på motorveien! Ringte BMW assistanse som ordnet tauebil, men etter en stund slo jeg av og på bilen og alt var normalt.
Kjørte selvfølgelig rett til Bilia for sjekk, og kjører nå leiebil. Godt jeg har garanti!

Noen som har vært borti lignende?

Orbit

Bil produsert tidlig i 2018? (Men da skulle du egentlig allerede ha fått tilbakekalling):
https://elbilforum.no/index.php?topic=46674.0
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

epledude

Hvor kan jeg finne ut når den er produsert? Den ble registrert i Norge i februar 2018, men finner ikke når den ble produsert..

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

quandt1960

Skjønner ikke helt verkstedet her. De skal lese ut alle modulene og helst "counter" så de ser hva som faktisk utløste feilen. Så gå mer systematisk til verks på nøyaktig den modulen som ga det, her antagelig drivverksmodulen/en av de eller flere. Ofte skuffet over kompetansen til BMW verksteder her i landet. Jeg ville ikke frigitt bilen så enkelt om jeg var verksmester, dette kan jo som du selv sier være farlig.

epledude

Enig i det du sier. Men skjer det igjen blir det reklamasjon!

Burger

Sjekk ut den recallen.

Jeg hadde den eneste verkstedet viste om i Trøndelag. Måtte være inne i 2 dager og folk eksternt. Tipper de ikke veit mye om den lokalt.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA