Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Defekt ladekabel

Startet av pberg, torsdag 07. november 2019, klokken 07:43

« forrige - neste »

pberg

Oppdaget her om dagen at type-2 kabelen rett og slett ikke fungerte lenger fra laderne på jobben. Noen andre som har vært ute for det samme?

Bilen ladet fint med kladd, og da jeg i dag prøvde med en annen kabel, så funket det helt fint.

BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Orbit

Er det Circontrol/Poxll-stasjoner?
https://circontrol.com/intelligent-charging-solutions/wallbox-series/wallbox-smart/

i3 har blitt levert med kabler som ikke går helt i sammen med disse pga mekaniske toleranser på støpselet (byttes på reklamasjon, men burde egentlig være en tilbakekalling). Kan evt finne bilde av  kabelen som viser hva du skal se etter for å se om det er 'riktig' kabel.

Generelt, er feilende type-2 kabel oftest knukket/skadet pinne for pilotsignalet.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

pberg

#2
Nei, det er zaptec-ladere. Og jeg har brukt samme kablel på disse i årevis uten problemer. Men nå denne uka tok tydeligvis kabelen kvelden.

Får finne fram multimeteret og teste om det er kontakt gjennom pilotkontaktene.

Er det "innafor" å bytte pluggene selv på ladekabler?
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Klykken

Sjekk om det har eiret inne i pluggene. På vår firmabil, en Golf GTE, hadde kabelen ligget i vann en periode og fått "hvitt belegg" i kontaktene. Holdt å ta en q-tip og rense opp.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA