Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.32.12.7

Startet av SHN, torsdag 07. november 2019, klokken 06:48

« forrige - neste »

SHN

Fikk 32.12.7 i natt, men har ikke rukket å teste den. Blir i ettermiddag. Har S 2016 modell HW2.
Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

Råde

Testen min. Bilen har blitt helt rar. Får håpe det løser seg med en dyp reset, en god natts søvn og litt lading over natten
e-Golf | X75D

OhmPaPa

Har hatt denne et døgn ca. Bilen min fungerer helt fint med denne. Har ikke lagt merke til noen forandringer fra 12.3 så langt.

o.b.lix

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 07. november 2019, klokken 17:39
Har hatt denne et døgn ca. Bilen min fungerer helt fint med denne. Har ikke lagt merke til noen forandringer fra 12.3 så langt.

Samme her.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

mthoring

#4
Vurderer om jeg skal installere denne. Har 32.12.3 nå, og den fungerer høvelig greit. Har bare ett problem med nåværende versjon, og det er at blinklyset skrur seg på når jeg skrur på autopilot innimellom. :P

Kan jo hende .7 har fikset dette rare problemet 🤔
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

fonberg

Installerte denne i morres, og bilen ble helt stille - ingen lyd i anlegget, blinklys, varsellyder etc, eneste som ga lyd var hornet. Frem til jeg tok en reset på vei hjem i kveld, da kom lyden tilbake.
Bilen har også vært treig til å starte i dag, håper det også har gitt seg etter den reseten.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Klykken

Energy Saving må slås av, Fonberg.

Installerte denne på vår i dag også. Men sambo som kjører Teslaen så får ikke testa noe særlig selv...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

fonberg

Sitat fra: Klykken på fredag 08. november 2019, klokken 08:20
Energy Saving må slås av, Fonberg.

Installerte denne på vår i dag også. Men sambo som kjører Teslaen så får ikke testa noe særlig selv...

Betyr det at træg oppstart er en ny feature som har kommet, knyttet til Energy saving=on? I så fall må jeg si at verden går ikke alltid framover  :D

PS. Anslår at oppstarttida i går var minst 30 sek hver gang jeg startet bilen. Er vant til at oppstart tar under ti sek.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Klykken

#8
Hadde samme problem pga at Energy Saving var på. Nå avslått, med resultat av høyere drain, men kjappere oppstart. Sambo som klaget på dette med treg oppstart, jeg greide ikke finne ut av det og tok det opp med SC som sa at Energy Saving må slås av... Mener også at det ikke var slik tidligere, og at dette er noe som har kommet i en eller annen oppdatering.

Uansett, det spiller i grunn ingen trille. Må bare huske å slå dette på igjen ved lengre tids parkering uten lademuligheter. :)

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kim-

Dere som har mcu1 har vel alltid hatt energy saving, nå er det bare det at det har blitt skrudd på? Eller gjelder det mcu2 biler og no?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

streken

Ingen merkbare endringer hos meg. Fortsatt umulig å se «hva som er nytt i denne oppdateringen» og like frustrerende treig MCU1, ellers alt ok.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

mthoring

Skrur alltid på klimaanlegget på vei ut til bilen, da er alt klart når man setter seg inn. Kjører energy save on, always connected off. Så sløses det ikke unødvendig med energi.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

fonberg

Sitat fra: Klykken på fredag 08. november 2019, klokken 14:14
Hadde samme problem pga at Energy Saving var på. Nå avslått, med resultat av høyere drain, men kjappere oppstart. Sambo som klaget på dette med treg oppstart, jeg greide ikke finne ut av det og tok det opp med SC som sa at Energy Saving må slås av... Mener også at det ikke var slik tidligere, og at dette er noe som har kommet i en eller annen oppdatering.

Uansett, det spiller i grunn ingen trille. Må bare huske å slå dette på igjen ved lengre tids parkering uten lademuligheter. :)

Jeg har Energy Saving på fortsatt, og bilen starter raskt etter reset.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA