Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

«Bløt» bremsepedal

Startet av ENTO, søndag 27. desember 2020, klokken 21:51

« forrige - neste »

ENTO

Så i et innlegg her på ID3, husker ikke hvor, at testeren reagerte på bløt bremsepedalvirkning. Akkurrat det reagerte jeg på også første gang jeg prøvde ID3. Har prøvd to forskjellige og jeg har samme oppfatningen av to forskjellige biler. Så en test på Youtube fra USA hvor testeren reagerte på samme og sa at bremsevirkningen virket «spongy», altså svampaktig. Kjører selv en T-roc nå og jeg er vant til en fast «sugende» virkning når jeg bremser. Syntes også at jeg måtte tråkke virkelig hardt på pedalen for å få til en kraftig oppbremsing på ID3. Er det noen andre som har denne oppfatningen ?

Strøm Tycoon

Stemmer, det var muligens meg, opplever at det er mykere pedal, og mer vandring enn hva jeg er vant med fra i3 og Model 3.

ENTO


nosi1202

Det kan ikke ha noe med trommelbrems å gjøre?
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

ENTO

At det er trommelbrems bak tror jeg ikke har noe å si. Har selv hatt en VW up! som har trommelbrems bak og den var slik den burde være,dvs kort vandring og «sugende» !

Strøm Tycoon

Sitat fra: ENTO på tirsdag 29. desember 2020, klokken 23:03
Kan noen svare hvorfor ?

De har lagd det sånn, er jo ikke noe galt i og for seg, bare uvant.

OlaK

Slik jeg har forstått det er det fordi bilen bremser med motor (regen) før de fysiske bremsene slår inn. Dobbelttrykk aktiverer hjulbremsene.

Strøm Tycoon

Sitat fra: OlaK på torsdag 21. januar 2021, klokken 11:48
Slik jeg har forstått det er det fordi bilen bremser med motor (regen) før de fysiske bremsene slår inn. Dobbelttrykk aktiverer hjulbremsene.

Du må ikke trykke to ganger for å aktivere bremsene, det holder å be om kraftig nok nedbremsing.

SveinJ

Jeg har sett mange YT-filmer på nettet, både id3 og 4. Ingen har hittil sagt noe om dette med «dårlig» bremsevirkning eller dårlig regen.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Strøm Tycoon

Sitat fra: SveinJ på fredag 22. januar 2021, klokken 19:52
Jeg har sett mange YT-filmer på nettet, både id3 og 4. Ingen har hittil sagt noe om dette med «dårlig» bremsevirkning eller dårlig regen.

Det er ikke snakk om dårlig bremsevirkning, men ikke så "fast" pedal som man kanskje er vane med.

SveinJ

Sitat fra: model3citizen på lørdag 23. januar 2021, klokken 14:34
Sitat fra: SveinJ på fredag 22. januar 2021, klokken 19:52
Jeg har sett mange YT-filmer på nettet, både id3 og 4. Ingen har hittil sagt noe om dette med «dårlig» bremsevirkning eller dårlig regen.

Det er ikke snakk om dårlig bremsevirkning, men ikke så "fast" pedal som man kanskje er vane med.

Så langt har jeg også oppfatte det slik. Men det er jo alltid noen som skal lage problemer av det meste.

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien


Strøm Tycoon

Sitat fra: Mondeo på onsdag 27. januar 2021, klokken 17:31
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/zg4X49/volkswagen-fire-henvendelser-om-id3-bremsefeil

Hard pedal kan det vist også være.

Ille, miste bremsekraftforsterker er ikke morro. Nesten like ille som å oppleve våte bremseskiver på Model S.

Elmo

Sitat fra: model3citizen på fredag 22. januar 2021, klokken 12:23
Sitat fra: OlaK på torsdag 21. januar 2021, klokken 11:48
Slik jeg har forstått det er det fordi bilen bremser med motor (regen) før de fysiske bremsene slår inn. Dobbelttrykk aktiverer hjulbremsene.

Du må ikke trykke to ganger for å aktivere bremsene, det holder å be om kraftig nok nedbremsing.

Den funksjonen har eUp og eGolf har hele tiden og det er ingen som har klaget på blir pedal på de bilene
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA