Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Chrome delete på deep blue M3. Noen erfaringer?

Startet av Almis, onsdag 06. november 2019, klokken 22:11

« forrige - neste »

Almis

Har akkurat bestilt meg en model 3 sr+ i deep blue. Gikk for absolutt alt standard, men ser fort at det ble litt kjedelig (spesielt felgene!). Så jeg bestilte mutter og senterkopp (wheel cap kit) fra Tesla. Etter et par videoer på YT så kom jeg over chrome delete..

Så, noen som har gjort dette på sin m3? Hvor mye betalte dere?

Litt googling viser et par biler av en deep blue m3 med chrome delete, men hvis det er noen her som har bilder av sin deep blue etter chrome delete så setter jeg pris på det ^^
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Greyish

#1
Hei, jeg har en blå Base Performance, hatt den i en uke nå, dessverre har jeg ingen erfaringer med tanke på holdbarhet etc, men jeg liker utseendet. Jeg kjøpte den av en forhandler, og de hadde gjort noen tilpasninger på den:

Calippere er lakkert. 
Solfilm på sideruter bakdører.
Chrome delete.
Foliert sorte speilkapper.
Foliert dashbord planken.
Fjernet Dual Motor merke bak.

Jeg har ingen egne gode bilder, men legger ved noen bilder fra annonsen som kanskje kan gi deg et inntrykk.
Blåfargen er fin, men liker den best i overskyet vær, i direkte sollys blir den litt "glorete" synes jeg. Jeg kunne tenkt meg den i orange farge, 3M Orange Copper, men foliering koster vel 20-25' så blir vel ikke noe av.
Klikk for større bilder.


Tesla Model 3, kjøpt ny hos Marcusbil, Oslo 31. oktober 2019. Base Performance, sort interiør. Chrome delete, folierte speil og dashbordplanke, lakkerte kalipere, solfilm bakvinduer. 18' sommer Michelin, og 18' vinter M/Bridgestone Blizzak Ice.

Elgolferen

Hvor i Norge bor du? Jeg brukte Christer Rasmussen I Os utenfor Bergen. Alle jeg har møtt sier at bilen kler det, og jeg er naturligvis enig i det. Jeg vil si at model 3 er den bilen som kler C-D aller best.

HalvorV

Tesla Model Y Perfomance

ELefant

Base Performance med Stek Dynashield beskyttelsesfilm rund baut, Dynashade på alle lykter, solfilm på ruter og Black Satin chrome delete. Utført av Merhebia i Drammen, veldig fornøyd! 3M carbonfiber folie på ratt og midtkonsoll som jeg har utført selv.

Almis

Takker for svar! Greyish, har du bilder av dashbord-planken? Noen som vet hva feks chrome-delete, foliering av speilskapper og dashbord-planken koster?
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Greyish

Sitat fra: Elmo på torsdag 07. november 2019, klokken 22:32
Sitat fra: Greyish på torsdag 07. november 2019, klokken 09:05
Foliert dashbord planken.

Hvor fikk du gjort det ??

Vet ikke, forhandler hadde gjort dette før salg av bilen til meg, men kan spørre, bilen ble kjøpt i Oslo.
Tesla Model 3, kjøpt ny hos Marcusbil, Oslo 31. oktober 2019. Base Performance, sort interiør. Chrome delete, folierte speil og dashbordplanke, lakkerte kalipere, solfilm bakvinduer. 18' sommer Michelin, og 18' vinter M/Bridgestone Blizzak Ice.

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på torsdag 07. november 2019, klokken 22:32
Sitat fra: Greyish på torsdag 07. november 2019, klokken 09:05
Foliert dashbord planken.

Hvor fikk du gjort det ??

Vår SR+ står hos Scandinano i Drammen for helfoliering nå, de tar også planken og midtkonsollen i samme slengen (matt karbonfiberfolie på den). Tror de aller fleste folieringsverksteder fikser det?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ludde


CorsoDante

Sitat fra: ELefant på torsdag 07. november 2019, klokken 18:11
Base Performance med Stek Dynashield beskyttelsesfilm rund baut, Dynashade på alle lykter, solfilm på ruter og Black Satin chrome delete. Utført av Merhebia i Drammen, veldig fornøyd! 3M carbonfiber folie på ratt og midtkonsoll som jeg har utført selv.

Ikke solfilm på rutene foran B-stolpen, vel?
TM3P "FSD"

Almis

2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Bob

Sitat fra: Almis på lørdag 09. november 2019, klokken 13:31
Noen som kan anbefale noen i Bergen som gjør dette?
Bilpleie Experten nede på Os er å anbefale :) helfolierte bilen min der med Xpel klarfolie.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

MulderXF



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA