Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lys på TMX

Startet av ksolvik, onsdag 06. november 2019, klokken 21:43

« forrige - neste »

Øyvind.h

#30
Sitat fra: cra på tirsdag 07. januar 2020, klokken 12:31
Langsom fade-in høres i alle fall ikke normalt ut for noen biler.
Tror det er ganske vanlig nå? Fade in tar ca 1 sek på Model X istedenfor momentant på.
Samme på EQC`en jeg prøvekjørte hvor fjernlyset heller ikke går på momentant, men tones inn.

Når jeg skrur på fjernlys går ledbar på når ordinært fjenlys har tonet inn. Fra bilkomponenter med canbus adapter. Men ledbar tones ikke inn. Går på full effekt med en gang. Ikke sikkert den takler den typen aktivering.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

o.b.lix

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. januar 2020, klokken 12:58
Når jeg skrur på fjernlys går ledbar på når ordinært fjenlys har tonet inn. Fra bilkomponenter med canbus adapter.

Versjon 1 adapter slår på fjernlys når langlys på bilen er ferdig fadet opp, versjon 2 når bilen starter fading. Mye bedre med siste.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA