Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Klunkelyd fra aksling/hjuloppheng

Startet av Bonk3rs, torsdag 12. september 2019, klokken 20:10

« forrige - neste »

kamikaze

Sitat fra: Bonk3rs på mandag 16. september 2019, klokken 12:41
@Ingeniøren
Den er inne på K100 for tredje gangen nå. Sakene er eskalert via TOCN. Det skal bety at de tar det på alvor, men jeg har desverre liten tro på at de greier å fikse eller å finne feilen.
I så fall skal jeg ta den med til NAF eller et annet verksted som du sier.
Men fint å få støtte herfra at dette ikke skal være slik.

Tesla driver å prøver andre m3'ere for å få finne en med lik lyd, for å da bruke det som argument for at det er normalt. Det mener jeg er feil tilnærming.
Jeg har lagt ut videoklippet både på FB og her. Og ingen har til nå skrevet at de har denne ulyden.

Hva ble utfallet her?
Jeg har samme lyden men hos meg så har den blitt mer fremtredende de siste ukene, nå er det ikke noe problem å få frem lyden på rette strekk i 20-30km/t, men hvis Tesla fremdeles sier "works as designed" så får jeg bare vente til noe ramler av før jeg svinger innom.
Stavanger

Bonk3rs

@kamikaze
Etter tredje gang på SC, har de strammet til alle bolter i hjuloppheng, sjekket akslinger, re-torquet axle-nut's, byttet front DU.

Fikk den tilbake med samme lyden  :+1:

De klarer rett og slett ikke å finne noe. Det de sier er at det er gear-lash, altså lyd som oppstår ved slakke i drivverk. Og at denne lyden kommer fra reduksjonsgearet og som da forplanter seg ut via akslingen.
Jeg vet ikke om jeg er helt med på den, men slik er det nå.
Orker rett og slett ikke styre mere med det, til at mange nok kommer og klager, sån at de er nødt til å se på det enda dypere...
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

magnetic


Bonk3rs

Sitat fra: magnetic på onsdag 06. november 2019, klokken 22:45
Han here fyren fikk fiksa klikke lyder fra drive unit

https://youtu.be/d7X1mJEdkQI

Er ikke ingeniør, men du kan ikke sammenligne med en Model S, selvom det er likheter.
Har hatt to Model S'er, og begge hadde klunk og klikkelyder fra DU/drivakslinger. Men det klarte Tesla å finne ut av. Det har de ikke klart med min PM3.
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA