Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Strek over symbolet for supercharger i appen

Startet av Teslalita, onsdag 06. november 2019, klokken 10:47

« forrige - neste »

Teslalita

Hei. Ser at i går og i dag er det et ukjent symbol på min vanlige ladestasjon. Noen som vet hva det betyr? Har ikke forsøkt å lade der men ser andre biler som tilsynelatende lader.Du kan ikke vise dette vedlegget.

Sandvika

Om den er 4.2km fra der du bor og kaller den for din vanlige håper nok mange med meg at det betyr at du er utestengt fra denne.  ;D

OhmPaPa

Det betyr at Tesla advarer mot at det er problemer med laderen. Jeg har også sett symbolet og kunnet lade så kanskje de er trege med å oppdatere appen.

Sitat fra: Sandvika på onsdag 06. november 2019, klokken 12:46
Om den er 4.2km fra der du bor og kaller den for din vanlige håper nok mange med meg at det betyr at du er utestengt fra denne.  ;D

Elon Musk har sagt at hvis du ikke kan lade hjemme er det bare å lade på superchargere. Dette husker jeg fordi det utsagnet var en av grunnene til at jeg kjøpte Tesla da ladesituasjonen hjemme var høyst usikker. Heldigvis ordnet det seg etterhvert for min del.

Teslalita

Takker for et fornuftig svar OhmPaPa. Det er i hvert fall "problemer" med å komme til laderne for tiden siden drive-in køen til en ny burger sjappe går rett forbi. Men så lang drive-in kø er nok forbigående.
Var mest opptatt av hva symbolet kunne bety siden jeg lader mest hjemme, men kan jo møte på dette symbolet andre steder ved en senere anledning.

o.b.lix

Symbolet er at ladestasjon er svært trafikkert, og ladegrensen settes automatisk til 80%.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Contango

Tesla oppgraderer Lillehammer til CCS. Work in progress.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

jkirkebo

Sitat fra: Contango på onsdag 06. november 2019, klokken 15:27
Tesla oppgraderer Lillehammer til CCS. Work in progress.

De tar resten av stasjonen ja? De midlertidige uttakene oppe ved bensinstasjonen har jo hatt CCS hele tiden.

Men Lillehammer er SuC av "gammel" type med lavere hastighet og stolper uten lys osv. Fungerer disse også med CCS eller oppgraderes nå alt til "dagens standard"?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OhmPaPa

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 06. november 2019, klokken 15:05
Symbolet er at ladestasjon er svært trafikkert, og ladegrensen settes automatisk til 80%.

Takk for den presiseringen, Oblix!

GOS

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 06. november 2019, klokken 13:27
Det betyr at Tesla advarer mot at det er problemer med laderen. Jeg har også sett symbolet og kunnet lade så kanskje de er trege med å oppdatere appen.

Sitat fra: Sandvika på onsdag 06. november 2019, klokken 12:46
Om den er 4.2km fra der du bor og kaller den for din vanlige håper nok mange med meg at det betyr at du er utestengt fra denne.  ;D

Elon Musk har sagt at hvis du ikke kan lade hjemme er det bare å lade på superchargere. Dette husker jeg fordi det utsagnet var en av grunnene til at jeg kjøpte Tesla da ladesituasjonen hjemme var høyst usikker. Heldigvis ordnet det seg etterhvert for min del.

Det du sier her er HELT feil. Les mine tidligere poster med referanser til hva Tesla har skrevet på sine nettsider. De sier at du kan lade MIDLERTIDIG MENS du etablerer ladeløsning hjemme eller finner andre måter å lade på.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Teslalita

Sitat fra: Contango på onsdag 06. november 2019, klokken 15:27
Tesla oppgraderer Lillehammer til CCS. Work in progress.
Som det er i dag lades det fortere i Øyer. Skal det bli mer fart på Lillehammer? Det trengs ikke om en stopper for å spise burger da, der går det visst smått på kjøkkenet de første dagene i hvertfall :-)

Ampéreson

Opplevde dette på en stasjon i Bremen, der var en av fire meldt inn med feil. Sto en lapp på den ene at den ødela bilen så man måtte ikke bruke. Kom opp samme ikon på kartet.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Teslalita

Da er de gamle ladestasjonene erstattet med nye "med lys" og service symbolet er borte fra appen. Regner med de virker bra.

Ellemelle

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 06. november 2019, klokken 16:31
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 06. november 2019, klokken 15:05
Symbolet er at ladestasjon er svært trafikkert, og ladegrensen settes automatisk til 80%.

Takk for den presiseringen, Oblix!
Vet ikke om dette er ironi, men symbolet betyr selvsagt ikke det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA