Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Horn virker ikke - Tesla mener det er betalbart

Startet av Chris Neumann Ruud, onsdag 06. november 2019, klokken 10:36

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

Hei! Har hatt min model S inne for å reparere horn som ikke virker i sommer (innenfor 5 år), de "smurte kontaktene" og det virka en liten stund og nå har det sluttet å virke igjen.

Tesla mener at de "gjorde dette på goodwill og det er ikke noen reklamasjon på utført service" men siden de ikke har fiksa saken mener jeg at dette er reklamasjon på utført arbeid.

Eventuelt vet noen hvordan kan jeg feilsøke dette selv? Jeg er mer enn klar til å dra Tesla for retten fordi dette virker som det er enda en i rekken over at de truer med betalbart arbeid på ting som er reklamasjon ...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Klykken

#1
Det er reklamasjon på dette innenfor 5 år. De kan si hva de vil, men hornet skal vare "livet ut" på en bil og er definitivt ikke en slitasjedel!

EDIT:
Les også her: https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/reparasjon/misfornoyd/
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

alda

Om det är innanför 5 år så är ju bilen under fabriksgaranti, inget att snacka om. Har väl ingenting med reklamation att göra så länge bilen är under garanti? Eller har bilen gått över 100'?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

OlaM

Mistenker at de ikke har noe valg for reklamasjon i sitt egenutviklede, amerikanske kundesystem og at dette gir utslag i bisarr kundebehandling.
'21 3LR

Chris Neumann Ruud

Det hører med at det ikke fungerer via app heller så det er nok noe et annet sted enn i rattet - er det kanskje nyttig å sjekke om det har gått en sikring før jeg drar til Tesla og ryker min egen sikring der? ;)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Klykken

Tips (hvis du nå ikke tuller) : Forhold deg rolig og vennlig, men bestemt, når du tar opp slike ting. Og sørg for å være sikker i din sak. Det er fryktelig lite produktivt å fly i flint mot noen som bare prøver å tolke/følge retningslinjene som har blitt satt fra høyere hold.
Å starte med å være sint og høylytt gjør bare at kundebehandleren også setter seg på bakbeina og at du antageligvis ikke vil få det som du ønsker.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Latterlig av Tesla, de må kutte ut å tro at de kan håndtere norske kunder etter amerikansk standard, men sikkert verdt å sjekke sikring. F142 i følge disse skjemaene fra TMC. Om det er rett eller ei, så er det fort gjort å ta et multimeter og sjekke at alle sikringene er i orden..

Spinner

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 06. november 2019, klokken 10:36
Hei! Har hatt min model S inne for å reparere horn som ikke virker i sommer (innenfor 5 år), de "smurte kontaktene" og det virka en liten stund og nå har det sluttet å virke igjen.
Det kommer ikke veldig godt fram her, men er bilen over 5 år?
Ikke at det bør ha noe å si da jeg mener som andre her at feilen er meldt før det er gått 5 år, og reparasjonen ikke har fungert. Men er det derfor de nå setter seg på bakbena?

k1

Dette er jo helt bak mål av Tesla. Faktisk ulovlig å operere slik de gjør rundt lovverket for reklamasjon.
Leser dette stadig i ulike tråder angående ulike problemer om hvordan de skal sno seg unna reklamasjon, spesielt det siste året eller slik (tydelig i et forsøk på å spare penger).
Rart at ikke TOCN, forbrukerrådet eller andre organer henger dem skikkelig ut slik at de får ryddet opp i dette en gang for alle.

Kjenner jeg blir skikkelig irritert over at de skal prøve å loppe «argumentsvake» kunder for noe de er skyld i selv (kvalitet som ikke holder mål).

Chris Neumann Ruud

Hadde bilen inne for bytte av airbag nå. Tesla fant ut at begge horna måtte byttes, betalbart. Selv om bilen var inne i februar for det samme problemet. Argumenterte at bilen var innenfor reklamasjonsrett sist gang og det ble åpenbart ikke fikset korrekt da, men de bare klaga over at bilen har gått over 100 000 og at det ikke var noen reklamasjonsrett. Er horn en slitedel mon tro?  :o
Tror dette blir en runde til megling i forbrukertvistutvalget gitt, og mest sannsynlig en annen bil ved neste korsvei.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Muffinman

Be dem gjerne vise til rettskilde som sier at det ikke er reklamasjonsrett etter 100.000 kjørte kilometer  :o

kodax

Høres ut som noen på SC blandet sammen garanti og reklamasjon, ja. Dårlig kundeservice kan man forøvrig oppleve alle steder.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Jejl

Det kan nesten se ut til at det har blitt obligatorisk for Tesla å avvise rep på reklamasjon i første omgang. Har opplevd to ganger til nå at de først har avvist reklamasjon, og så gir de seg i andre omgang uten videre diskusjon.


hgs

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 15. november 2019, klokken 12:58
Hadde bilen inne for bytte av airbag nå. Tesla fant ut at begge horna måtte byttes, betalbart. Selv om bilen var inne i februar for det samme problemet. Argumenterte at bilen var innenfor reklamasjonsrett sist gang og det ble åpenbart ikke fikset korrekt da, men de bare klaga over at bilen har gått over 100 000 og at det ikke var noen reklamasjonsrett. Er horn en slitedel mon tro?  :o
Tror dette blir en runde til megling i forbrukertvistutvalget gitt, og mest sannsynlig en annen bil ved neste korsvei.

Men er bilen innenfor 5 år NÅ? Vil tro du har en god sak uansett, men er den fortsatt innenfor er det iallfall ikke tvil. 100000 km har ikke noe å si når det er snakk om reklamasjon.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

cra

Hvis de har fikset det en gang før er det garanti på reparasjonen også, 2 år om jeg ikke husker aldeles feil. Fikk en del "gratis" bærekuler eller hva det nå var på Caravella pga det. Den spiste slike, og de var gjerne gåen igjen før det var gått to år siden sist de var skiftet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA