Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dårlig erfaring med lefdal installasjon

Startet av Daniel_0007, onsdag 06. november 2019, klokken 10:09

« forrige - neste »

Daniel_0007

Bare lurer på om flere har dårlig erfaring med lefdal instalasjon i oslo?

Flyttet i sommer inn på ny leilighet som hadde garasje med mulighet for elbil lading, bestilte ladestasjon med engang jeg flyttet inn, boretslaget har avtalle med lefdal og tenkte det ville gå kjapt da alt infrastruktur er satt opp så er bare å trekke kabel og sette opp boks, tok en måneds tid før de kom og fikk det gjort, de sa de har mye å gjøre men selvsagt så funker den ikke bra, går offline og driver stopper og starter konstant når jeg lader, sjeldent jeg får ladet uavbrutt mer enn 20 minutter, er forøvrig zaptec boks.
Virker ikke som om de testet boksen heller, klagde med engang, har nå gått en måned til uten å ha hørt noe, begynner å bli litt frustrert, har heldigvis ikke fått regningen enda for jobben men føler jeg har rett til å nekte å betale den før de fikser problemet.
Eneste som funker er å gå ned og starte ny sesjon med å stoppe, låse opp ladeport, ta ut og inn kabel og autentisere på nytt, da får jeg kanskje full fart i en time hvis jeg er heldig før jeg må ned og gjøre det igjen, noe som er ganske tungvint når garasjen er i en annen bygning  :D
Og ja er ikke bilen er no feil med ac lading funker fint andre steder.
Model 3 2019 LR Rwd

Vollis47

Med så mye tull bør du absolutt vente med å betale. Du kan jo kanskje også ha rett til å heve kjøpet. Det er vel heller ikke slik at du er nødt til å kjøpe Zaptec fra Lefdal(?).
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Daniel_0007

Sitat fra: HVolland på onsdag 06. november 2019, klokken 10:28
Med så mye tull bør du absolutt vente med å betale. Du kan jo kanskje også ha rett til å heve kjøpet. Det er vel heller ikke slik at du er nødt til å kjøpe Zaptec fra Lefdal(?).

Jo må ha zaptec da de har satt opp last balanserings system og styreleder har oversikt over ladere via zaptec portal, sendte mail idag morges men fortsatt ikke hørt noe, får bare purre ofte til han gidder å svare.
Model 3 2019 LR Rwd

Vollis47

Zaptec må du ha. Men der er mange firmaer som leverer Zaptec. Har selv god erfaring med Sønnico (i Kristiansand).
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

_OE_

Det er  ikke lastballanseringssystemet som roter til ting ?...Sjekk med andre som er på systemet og ikke minst ta kontakt med admin for anlegget

@FTS@


Daniel_0007

Sitat fra: _OE_ på onsdag 06. november 2019, klokken 14:22
Det er  ikke lastballanseringssystemet som roter til ting ?...Sjekk med andre som er på systemet og ikke minst ta kontakt med admin for anlegget

@FTS@

Ja har gjort det, han påstår ingen andre som har feil, får ta å purre på han og.
Model 3 2019 LR Rwd

jannor

Høres ut som boksen din har dårlig nettdekning. Da vil den gå til minimum last 1-fase 6A når den er offline. Dette burde være mulig å få verifisert både ved sjekk i garasje og skyløsningen til Zaptec.
April 2019: Blå metallic Tesla Model 3 LR AWD/HW3 FSD

_OE_

#7
Logg deg inn på ladeboxen....  der kan se hvor mye offline strøm du er tildelt...regner med at du har 32Amp kabel mellom boxen og bilen osv

@FTS@

Daniel_0007

Ja av en eller annen grunn så bruker de ikke wifi selv om det er satt opp der og bruker nett via plc, jeg aner ikke hva wifi passordet er men tipper det hadde funka bedre, er 6a offline ja men jeg har ikke rettighet å bytte det selv om jeg logger inn via pin på app.
Model 3 2019 LR Rwd

_OE_

#9
Du må opprette konto hos Zaptec og passord..så må admin legge inn din emailadresse tilknyttet din Zaptec ladebox...hvis anlegget er online...kommer du inn på boden...det er oxo en app til telefonen..som du kan følge med på når bilen er tilkoblet og lader.. men dette ble du vel informert av installatør/administrator av anlegget ? Bare på besøke Zaptec.no finnes mye opplysninger der ikke minst at du har siste firmware oppdatering
All tilgang til ladeboxen er cloudbasert...du trenger ikke tilgang til det lokale nettet tilkoblet boxen
@FTS@

Daniel_0007

ja gjort det, har rolle som bruker og eier. Men kan ikke endre noe på portal siden, bare låse kabel og starte enhet på nytt, må bruke app, pin og bluetooth og stå ved for å endre ting, byttet til standalone så får teste om det er no bedre.



Model 3 2019 LR Rwd

Lars C. Krogenæs

I 11 av 10 tilfeller er det ZapTec sin tilkobling til nett som feiler. Internett over PLC er en god idé, men stabiliteten er dessverre laber etter min erfaring. Mye bedre å få opp skikkelig WiFi dekning, slik at boksene er stabilt på nett. Nett-tilkoblingen er også ustabil i følge Zaptec-portalen. Dette vil ikke "gå over av seg selv".

PLC får ofte støy fra andre kilder. Denne støyen kan komme og gå. Er PLC-en koblet i sikringsskapet er det også en feilkilde.

Løsningen er ofte å sette alle boksene på Wifi, men hvis det er en eller 2 bokser som ikke får signal, så lar man en boks med godt wifi-signal ta i mot signalet trådløst, for så å sende det via PLC til de som ikke har WiFi dekning.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA