Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Slå av bilen

Startet av tgmachine, onsdag 06. november 2019, klokken 10:08

« forrige - neste »

tgmachine

Jeg har hatt et par lånebiler under garanti-servicebesøk hos Tesla. En av gangene fikk jeg en ModelS og en annen gang en ModelX. Prøvde meg frem med å "Turn car off" funksjonen eller hva det heter. Merket merkbart mindre phantom drain.

Tror noen at det vil komme lignendes funksjon for Model3? Ja, det vil ta lenger til å komme igang hvis skjermen slåes av. Men skal da sette seg inn, ta på seg sikkerhetsbeltet, kanskje sjekke noe på telefonen før man kjører. Da er jo bilen i gang :)

Et ønske til Elon kanskje?

-tgmachine

Klykken

"Power off" finner du i Service-menyen.
Dog, med en gang du åpner døren, rører bremsepedal etc har du "avbrutt" power off og bilen slår seg på igjen. Er en slags "shut down" av bilen mens du sitter i den for å evt løse softwareglitch som ikke bare er styrt av MCU, men også bilens interne systemer.

I fjor fikk vår Model S litt "spader" og jeg måtte ringe Roadside Service. De ba meg ta en "power off" mens jeg satt i bilen. Måtte vente 2-5min før jeg rørte noe som helst, da dette restartet "alt" i bilen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Nickelilltroll

#2
Er da samme instilling på Model 3. Husker ikke om den står under "safety and security"
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

tgmachine

Jeg vet om "Power off", men det er ikke det jeg mener. Den er som kjent sånn at du kan ikke åpne døren eller røre noen ting. Det jeg lurer på om kommer er at man kan la bilen slå seg av slik man i Model S eller X. Sånn energy saving eller noe, husker ikke hva det heter.

-tgmachie

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

tgmachine

Sitat fra: Klykken på onsdag 06. november 2019, klokken 11:29
Nei, det er kun på MCU v1.

Ahh....derfor den er så treg også :D Sammenlignbart med Model 3 sin skjerm. Gir mening at det var helt andre funksjoner i MC v1 enn i MCU v2.5

Uansett, håper jeg Tesla kommer med noen funksjonalitet som lar bilen gå raskere ned i dypere dvale. Hadde ikke gjort meg noe om det hadde tatt 30 sekunder å starte bilen opp fra man setter seg inn i den.

-tgmachine

Tom

Hadde det tatt 30 sec. å få liv i bilen hadden den blitt solgt på flekken.

Klykken

Med energy saving på så tar det fort mellom 15-30sek å få liv i S-en vår.
Ba de sjekke opp hvorfor den var så j*vla treg på siste service, og da var det energy saving som var påslått som var årsak...  Kan ikke huske at jeg hadde slått på dette, men. Kanskje frua? :angel:
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA