Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommer denne? Når?

Startet av Myrvang, onsdag 06. november 2019, klokken 09:38

« forrige - neste »

Myrvang

Liten info om denne. Ventet en stund, men endte opp med å bestille en Nissan e-NV200 7 seter. Stygg og ukomfortabel, men genial for oss med 3 unger mellom 1 og 6 år. Billig er den også, så totalpakken er veldig god. Men Buzz ser jo en del freshere ut da.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Amatøren

ID. Buzz lanseres kanskje i 2021 og hvis vi da er heldige så blir de første levert i 2022 (tidligere estimat 2023). Fremskyndet ett år. Mulig at det er på grunn av EU krav på samlet utslipp, men så er det det med at biler som regel blir forsinket. Så da haster det med prototyper på veien hvis de skal holde fremskyndet tidsplan.

Fortsatt ikke noen spionbilder av hverken prototype eller produksjons klar bil. Kun konseptbilen.

Sitat fra: Motor
Øivind A. Monn-Iversen
Sist oppdatert: 26.08.2019


KOMMER I 2022: VWs ID.Buzz, her en prototype fotografert under årets Arendalsuke. Foto: Tomm W. Christiansen

ID.Buzz er vesentlig mindre enn EQV. 494 centimeter er 20 centimeter kortere enn den minste av de to versjonene du kan få av EQV. Men akselavstanden på 330 centimeter gir god plassutnyttelse og bra romslighet.

Bagasjevolumet er 660 til hele 4600 liter, avhengig av setekonfigurasjon.

Buzz får også firehjulsdrift, bedre ladekapasitet og anslagsvis 60 mils rekkevidde.

Med en ladeeffekt på 150 kW skal det ta rundt en halvtime å lade batteriet til 80 prosent. Samlet effekt blir på 369 hester, og med 0-100 km/t på rundt fem sekunder, kan vi kan vel allerede notere en verdensrekord for et serieprodusert kjøretøy med buss-status...
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

daktari

Spørs om ikke elektrisk EQV kommer først.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

Amatøren

Med den prisen blir det brått:

Venter ikke på ID. BUZZ  :-1:

Håper det blir billigere utgave med stort batteri, men uten selvkjøring.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Gnist

#5
Verken ID.3 eller ID.4 ser ut til å bli så kule som konseptene var. Tipper dette også blir tilfelle for ID.Buzz.

Er dette bilen som skal være den elektriske varianten av Caddy? Da må i hvert fall 2-3 seters varianten med stort varerom få en helt annen og mer realistisk pris.

bmw2002

Bilen blir større enn Caddy, men mindre enn Transporter.

Ser at det er åpnet for å reservere bilen i varebilversjon nå.  Men ingen info om rekkevidde eller batteristørrelse.

Mortstokk

Jeg sitter klar for å reservere/bestille når det åpnes for bestilling av personbil utgaven  :+1:

Bjoris

Reservert fornsikkerhetsskyld i disse halvleder tidene.

Har enn Connect i dag, men blir gjerne helelektrisk om denne leverer på hengervekt og ikke blir altfor store, høres bra ut at den ikke skal bli så stor som Transporteren

Amatøren

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 30. september 2021, klokken 22:20
Bilen blir større enn Caddy, men mindre enn Transporter.

Det blir dessverre ikke store bilen.

Representant fra Møller sier det blir noe mellom Touran og siste Sharan (som var mindre enn den før, har hatt begge). Må bli rimelig trang med tre seterader.

Hadde håpet på noe mellom Sharan og Caravelle og mest mulig opp mot Caravelle i størrelse. Vel nå er den sannsynligvis ikke aktuell på grunn av det simple 'billige' instrumentpanelet. Hadde den bare blitt levert med ordentlig AID slik som e-Golf har.

https://www.tv2.no/v/1309093/
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Bjoris

Det kommer vel 2 versjoner, med kort og lang hjulbase.

https://www.youtube.com/watch?v=2xSg0ASuu4w&t=28s

Se fra 1:40

Syns dette ser veldig bra ut, håper bare den som varebil ikke blir altfor kostbar, men er redd jeg tar feil der. det har iallefall vært snakk om voldsomme summer for "bobilen"...

Amatøren

Sitat fra: Bjoris på tirsdag 05. oktober 2021, klokken 21:45
Det kommer vel 2 versjoner, med kort og lang hjulbase.

Lang versjon kommer bare i USA i følge video.

Forøvrig så ryker den ut på grunn av instrumentpanelet og dashbordet generelt. Der var kona helt enig eller la vel egentlig ned veto mot bilen før jeg fikk sakt min menig, selv om hun var mest for den da ryktene kom om en i sin tid.

Da er jeg mer spent på Q6 e-tron selv om den er en annen type bil.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Bjoris

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 05. oktober 2021, klokken 22:42
Sitat fra: Bjoris på tirsdag 05. oktober 2021, klokken 21:45
Det kommer vel 2 versjoner, med kort og lang hjulbase.

Lang versjon kommer bare i USA i følge video.

Forøvrig så ryker den ut på grunn av instrumentpanelet og dashbordet generelt. Der var kona helt enig eller la vel egentlig ned veto mot bilen før jeg fikk sakt min menig, selv om hun var mest for den da ryktene kom om en i sin tid.

Da er jeg mer spent på Q6 e-tron selv om den er en annen type bil.

Infotainmenten i ID er jo litt enkel ja, men kjørte Ioniq5 her om dagen og selv om der er mye mer info samtidig så er det rart hva en venner seg til, det var ikke sånn "må ha" følelse av å sette seg inn i bil igjen med mye info på svære skjermer etter mnd med ID4

Elmo

#13
Sitat fra: Amatøren på tirsdag 05. oktober 2021, klokken 22:42
Sitat fra: Bjoris på tirsdag 05. oktober 2021, klokken 21:45
Det kommer vel 2 versjoner, med kort og lang hjulbase.

Lang versjon kommer bare i USA i følge video.

Sier han det (at lang-versjonen bare kommer i USA) ?? 
eller sier han at bare lang-versjonen kommer i USA (altså at kort-versjonen ikke kommer i USA) ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Amatøren

Elmo: 👍Du har rett.

Stemmer kun lang i USA. Dermed mulighet for lang i Europa. Hørte og tolket feil første gang.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA